Partits polítics

Intersindical Valenciana es reuneix amb Esquerra Unida del País Valencià

Intersindical Valenciana s’ha reunit amb una delegació d’Esquerra Unida del País Valencià encapçalada per la seua coordinadora general Marga Sanz.

28 / 07 / 2015 | Intersindical

Aquesta reunió forma part dels contactes que el Sindicat està amb els partits polítics i les entitats socials després de les eleccions del 24M i de la constitució del nou govern de la Generalitat Valenciana.

En aquesta reunió s’ha evidenciat una gran coincidència en l’anàlisi de la situació laboral, econòmica i social valenciana, de l’estat espanyol i d’Europa. Les dues organitzacions, que valoren positivament el canvi de govern al País Valencià, consideren que sense l’organtizació i la lluita dels moviments socials, de les plataformes unitàries i de la societat no serà possible un canvi real, tant a l’àmbit valencià com a l’espanyol. En eixe sentit, s’aposta per impulsar moviments com ara les Marxes de la Dignitat com un espai unitari de treball, des de la base, per aconseguir avançar envers la desitjada unitat popular que siga capaç de desplaçar la dreta del govern espanyol.  Tant EUPV com Intersindical Valenciana estan impulsant-les i participaran activament en l’assemblea estatal del 19 de setembre, l’Euromarxa 2015 i la jornada estatal de lluita del 22 d’octubre.

També s’ha vist la necessitat de treballar per aconseguir unificar els lluites dels pobles d’arreu de la Unió Europea per fer front a les polítiques d’austeritat dictades per la troica.

Per altra part, entre les prioritats de les dues organitzacions estan: un finançament just per al País Valencià que possibilite polítiques per acabar amb les desigultats socials; la reforma estatutària per avançar en l’autogovern; acabar amb la situació de desocupació, temporalitat i precarietat que caracteritza el mercat laboral valencià i espanyol; més inversions públiques per garantir la cohesió social i territorial; potenciar els serveis públics de titularitat pública i revertir els processos de privatització i externalització; la derogació de la LOMCE; la derogació de la Llei Mordassa…

Esquerra Unida del País Valencià ha informat el sindicat del procés de confluència del qual participa amb la voluntat de generar les condicions que permeten derrotar el PP en les eleccions de la tardor i obrir un procés constituent. Un procés de confluència d’ampla convergència política i social que articule candidatures des de la base, d’ampla participació i que servesca per tindre una veu valenciana a les Corts Espanyoles i per aconseguir una majoria d’esquerres i progressista en el Govern espanyol.

Finalment, les dues organitzacions han acordat mantindre contactes periòdics per intercanviar informació i propostes i aprofundir en les seues relacions amb la finalitat d’avançar envers la transformació social i un País Valencià més just i igualitari.