Generalitat

Intersindical Valenciana es reuneix amb la Vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra

Una representació de la Intersindical Valenciana formada per Macu Gimeno, María Nuñez, Albert Vicent, Vicent Maurí i Lola Navarro s’ha entrevistat amb la Vicepresidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives Mónica Oltra.

14 / 10 / 2015 | Intersindical

En aquesta reunió, el Sindicat ha valorat positivament el canvi de polítiques i d’actors polítics que s’ha produït després de les eleccions del 24 de maig. A més, des del Sindicat s’ha mostrat disposat a col·laborar amb el govern valencià en les polítiques que afavoresquen els interessos de les valencianes i valencians com ara un nou finançament just o una fiscalitat propia per al País Valencià. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana es considera que cal aconseguir la máxima unitat i mobilització de la societat valenciana ja que sense finançament no es poden dissenyar i aplicar polítiques pròpies.

Intersindical ha continuat demanant la derogació de la Llei de Participació Institucional

Intersindical Valenciana ha exposat les seues prioritats en matèria laboral, econòmica, social i d’igualtat. En concret, per al Sindicat, una de les màximes preocupacions és l’elevada taxa d’atur i precarietat del mercat laboral valencià que afecta, especialment, a dones, joves i persones nouvingudes. Per això, ha proposat a la Vicepresidenta diverses propostes com: la creació d’una Agència Valenciana de Relacions Laborals; l’establiment d’una renda bàsica universal; un canvi de model productiu; l’augment de la despesa en R + D + i; la dinamització les polítiques actives en matèria d’ocupació o la creació d’ocupació en el sector públic valencià.

El Sindicat també ha traslladat a la Vicepresidenta diverses propostes de politiques socials i d’igualtat, entre les quals destaca la necessitat de la derogació de la Llei de Sostenibilitat de les Administracions locals per poder prestar serveis de proximitat a la ciutadania; una nova llei valenciana de serveis socials; l’elaboració de plans d’igualtat en les Administracions Públiques; la dotació i coordinació de recursos contra la violència masclista i la potenciació dels serveis públics en aquests àmbits revertint les externalitzacions i privatitzacions dels darrers 20 anys.

Per altra part, el Sindicat ha plantejat la necessitat d’un espai comunicatiu en la nostra llengua com un assumpte estratègic per avançar en l’autogovern. En aquest sentit, Intersindical Valenciana considera fonamental la reobertura de RTVV i la reciprocitat de TV3 i IB3.

Altre dels assumptes tractats ha estat el finançament dels sindicats. Intersindical Valenciana ha continuat demanant la derogació de la Llei de Participació Institucional i un finançament que no excloga a cap sindicat i que es base exclusivament en el nombre de delegades i delegats sindicals. En tot cas, des de la Intersindical Valenciana s’ha afirmat que s’autofinancia de les quotes de les persones afiliades.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana es valora positivament la reunió mantinguda, la receptivitat a les propostes plantejades de les quals la Vicepresidenta ha pres nota i la voluntat de diàleg i col·laboració que ha estat present al llarg de la trobada.