Sindicalisme

Intersindical Valenciana manifesta que el Consell camina per fòrmules velles i inoperants

06 / 03 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que el Consell de la Generalitat Valenciana manté fòrmules velles que no han servit per la creació d’ocupació, reactivar l’economia ni millorar la vida de les valencianes i valencians. El Sindicat fa aquesta afirmació després de la constitució de la Mesa del Diàleg Social “Acords per la Comunicat Valenciana” que va tindre lloc ahir dijous 3 de març.

Per al Sindicat, aquestes fòrmules ja han estat practicades al País Valencià des de fa molts anys sense que tingueren una repercussió positiva per a les treballadores i treballadors valencians. En 1993 es va subscriure l’Acord per l’Ocupació, la Solidarirat i la Competitivitat; l’Acord Valencià per l’Ocupació i la Formació va ser signat per al període 1996-2000; el Pacte Valencià pel Creixement i l’Ocupació ho va ser per al període 2001 – 2006 i el PAVACE II contemplava el període 2009 – 2013.

Intersindical Valenciana creu que l’actual Consell hauria d’haver aprés de les experiències negatives de tots els acords de “concertació social” abans esmentat i haver fet una auditòria dels mateixos per evitar cometre les mateixes errades del passat. Des del Sindicat, es considera que repetir, cada cert temps, les mateixes formulacions genèriques, objectius i propostes i procediments respecte la situació laboral, social i econòmica del país però sense avaluar els seus resultats és una pèrdua de temps i de recursos que s’haurien de destinar a aplicar polítiques reals i actives per rescatar les persones.

En eixe sentit, la Intersindical Valenciana es mostra molt crítica en considerar que tot aquest entramat de meses tècniques és un artefacte burocràtic inútil per justificar els 5,2 milions d’euros anuals que es repartiran entre la CIERVAL, UGT i CCOO que preveu la mal anomenada “llei de participació i col·laboració institucional”. El Sindicat considera que eixos diners haurien de destinar-se a les polítiques socials i no a finançar tres organitzacions que cobraran de totes les valencianes i valencians per participar en les meses del “diàleg social”. No és comprensible que es reivindique la concertació social i el diàleg social però que després es faça caixa per participar-hi, afirma Intersindical Valenciana. Eixa participació hauria de ser no retribuïda i pagada per cada entitat dels seus recursos propis.

Per altra part, el Sindicat creu que en compte d’apostar pels pactes econòmics fets des de dalt, des de les burocràcies sindicals i patronals, cal potenciar els pactes territorials, des de la base, des de les localitats i les comarques, amb tots els agents econòmics, el món cooperatiu, el conjunt de sindicats, les xicotetes i mitjanes empreses, les administracions locals…per potenciar, de veritat l’economia valenciana i el seu teixit productiu i per generar ocupació, millorar els salaris, i la vida de les valencianes i valencians.

Intersindical Valenciana, que es mostra decepcionada amb l’actuació del Consell en aquest assumpte, considera que la societat valenciana no pot esperar quatre mesos a que els denominats “agents socials” arriben a un acord en creixement econòmic, recuperació social i polítiques públiques mentre estem davant d’una situació d’emergència social. Per això, reclama el Consell que faça política rápida i decidida en matèria laboral i econòmica per abordar les justes demandes de les valencianes i valencians.

Finalment, Intersindical Valenciana adverteix que es mostrarà vigilant sobre les meses de diàleg social per evitar, com ha passat en anterior ocasions, que es vulneren els àmbits legals de negociació i representació sindical.