Intersindical Valenciana recorda a Barceló que la reversió de les privatitzacions sanitàries és un compromís electoral

Per al sindicat recuperar la gestió pública dels serveis sanitaris, contribueix a posar en el centre de les polítiques públiques a les persones i a millorar l’eficàcia de l’atenció sanitària, sense més limitacions que les inherents a una bona gestió i a la voluntat política d’incrementar la despesa sanitària.

La consellera Ana Barceló
25 / 06 / 2018 | Intersindical

Des de l’inici de la campanya electoral per a les eleccions autonòmiques de 2015, ha estat clar i ras al programa electoral del PSPV-PSOE el compromís de recuperar la gestió publica dels serveis sanitaris privatitzats mitjançant concessions administratives, concerts i altres fòrmules. Així s’ha manifestat públicament en nombroses ocasions i, fins i tot, en declaracions solemnes amb altres partits polítics d’orientació progressista.

Uns compromisos que s’han mantingut, amb les dificultats que tots i totes coneguem, mentre ha estat Carmen Montón al front de la Conselleria de Sanitat i que, a hores d’ara, no hi ha raons, ni polítiques ni sanitàries, que justifiquen un canvi de rumb en l’aposta per la sanitat pública de gestió directa. És més, creguem que pel conjunt de la societat, les passes donades en aquest sentit han estat valorades possitivament; excepte i com era d’esperar, per determinats sectors econòmics, més preocupats pel seu benefici, que per prestar una atenció sanitària de qualitat.

És evident que els anys de retallades en sanitat de l’anterior govern del Partit Popular i la seua descarada opció per la col·laboració públic-privada en la prestació de serveis sanitaris, ens han deixat un servei públic sanitari en un estat lamentable; però no és menys cert que la recuperació d’aquest servei de qualitat, no passa per mantenir aquestes fòrmules col·laboratives, que passat el temps, no han demostrat una millora en la qualitat del servei o, en tot cas, sí una merma significativa com en el cas del departament de la Marina Alta. La dignificació d’aquest servei i la millora de les seues prestacións passa per articular polítiques d’eficiència en la gestió pública i d’increment de la despesa sanitaria per habitant, per situar-la, en el pitjor dels casos, en la mitjana dels diferents territoris de l’Estat.

Ningú ha pensat ingènuament que aquesta opció siga fàcil i que no puga presentar-se l’oposició, més o menys lleial d’empreses i professionals interessats en el manteniment de la privatització; però el que esperem del Govern del Botànic és el cumpliment dels seus compromissos electorals i que ho facen amb la honestetat i prudència necessàries, perquè no es veja afectada la prestació de l’atenció sanitària, però amb la fermessa adient per seguir avançant sense renuncies.

Ara és l’hora de revertir la gestió privada de Dénia i abans que acabe la legislatura, tal i com va anunciar el President de la Generalitat, Ximo Puig. Si es renuncia a aquest objectiu, a Intersindical Valenciana es replantejarem la nostra línia d’acció sindical i, potser, no li agrade massa al Consell.