Atur

Intersindical Valenciana valora positivament el pla “Avalem Experiència”

El sindicat considera que el pla de la Conselleria d’Economia, destinat a fomentar la incorporació dels majors de 30 anys al món laboral amb més de dotze mesos d’atur, pot contribuir a la reducció de les taxes de desocupació i, molt especialment, a la lluita contra l’exclusió social en aquest col·lectiu.

Presentació del Pla, hui
18 / 05 / 2017 | Intersindical

Avui, Intersindical Valenciana ha assistit a la presentació del pla “Avalem Experiència” presentat pel Conseller d’Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent. Es tracta d’un pla, dotat amb un pressupost de 228 milions d’euros, que té com a objectius millorar la capacitat d’accedir al mercat de treball dels majors de 30 anys, reduir el temps en situació d’atur, disminuir la taxa de desocupació de llarga durada i facilitar el desenvolupament de projectes vitals; tot des d’una perspectiva de gènere.

El pla ha estat elaborat de forma participativa i compta amb la col·laboració dels agents socials

Aquests objectius es portaran a termini actuant sobre la requalificació professional d’aquest col·lectiu, recolzant l’emprenedoria i el treball autònom, establint mecanismes personalitzats d’orientació, intermediació i recerca d’ocupació i, finalment, amb el suport directe a la contractació.

És de destacar que aquest pla ha estat elaborat de forma participativa i s’ha comptat a la col·laboració d’agents socials de caire molt divers, la seua perspectiva transversal de gènere, la previsió de mecanismes objectius d’avaluació i, per acabar, i no menys important, que suposa un gran esforç inversor de la Generalitat en un moment de feblesa financera.

Lamentem, com no pot ser d’altra manera, que la situació d’espoli fiscal, que patim els valencians i valencianes i la subsidiarietat a les polítiques estatal en matèria laboral, no permetisquen fer un esforç major, per reforçar aquest pla o altres complementaris, com l’establiment de la renda mínima garantida o la millora de les prestacions per atur.

En qualsevol cas, valorem el pla Avalem Experiència com una aposta decidida de la Conselleria d’Economia, en particular, i del Consell en la seua totalitat, per abordar el problema de la desocupació al nostre País i, molt especialment, en els col·lectius laboralment més precaris com són els menors de 30 anys, ja inclosos al pla Avalem Joves, i els majors de 30, especialment, els majors de 45 anys, per constituir nínxols importants de població en situació de vulnerabilitat i en risc d’exclusió social.