Drets democràtics

Intersindical Valenciana valora positivament la resolució de la Inspecció de Treball sobre Deliveroo

18 / 12 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana valora positivament la resolució de la Inspecció de Treball i Seguretat Social de València sobre la relació laboral dels “riders” de Deliveroo. Una resolució que reconeix una autèntica relació laboral entre els repartidors i l’empresa Roofoods Spain S.L., coneguda popularment com Deliveroo, i per tant una falta d’alta i cotització en el Règim General de la Seguretat Social.

La Inspecció de Treball de València ha decidit fer les següents actuacions:

- Comunicar l’alta i, en el seu cas, la baixa en el Règim General en l’empresa Deliveroo durant els períodes de prestació de serveis.
- Estendre a l’empresa la corresponent Acta de Liquidació de quotes.

Per al Sindicat, aquesta resolució dictada per les denúncies presentades per Intersindical Valenciana i per algunes “riders” davant de la Inspecció de Treball, suposa un reconeixement dels drets laborals de les persones que treballen en aquesta empresa en reconéixer la seua relació laboral, no sent autònoms com pretenia Roofoods Spain S.L. A més, significa desmuntar el nivell de precarització que aquest tipus d’empreses multinacionals vol implantar i estendre en el món laboral que afecta, fonamentalment, la gent jove.

Intersindical Valenciana espera que l’empresa Deliveroo no recórrega la resolució de la Inspecció de Treball de València i acate l’Estatut dels Treballadors i la normativa laboral de l’estat. En eixe sentit, des del Sindicat s’aposta per estendre la lluita pels drets laborals a totes les empreses de la mal anomenada “economia col·laborativa” tant a l’àmbit valencià com estatal i europeu.

Finalment, el Sindicat es felicita per aquesta resolució i per la tasca dels “riders” que han estat defensat coherentment i amb fermesa els seus drets davant la pressió de l’empresa que, fins i tot, va acomiadar a algunes persones que es van significar en la vaga convocada abans de l’estiu i en les mobilitzacions que s’han anat fent als darrers mesos.