Partits polítics

Intersindical Valenciana valora positivament l’aprovació de la moció de censura

El Sindicat considera que, a més de materialitzar la responsabilitat política per la corrupció sistèmica de les institucions, s’obri una nova perspectiva per restituir els drets civils i socials.

01 / 06 / 2018 | Intersindical

Sense cap mena de dubte, la moció de censura ha prosperat, perquè la indolència política del partit del govern de l’Estat front a la corrupció i la manca d’assumpció de qualsevol responsabilitat política, han actuat com a catalitzador per facilitar la majoria suficient al Congrés, malgrat les diferències ideològiques dels partits que han donat suport.

Intersindical Valenciana, comparteix aquest plantejament per considerar que, acabar amb la corrupció a les institucions públiques, no sols a l’ordre jurisdiccional, sinó també al polític, era i és una prioritat de primer ordre.
Nosaltres, com sindicat de classe hem repetit fins a la sacietat que “la seua corrupció és la nostra precarietat”, perquè hem considerat absolutament execrable que s’usurpen il·legalment recursos públics amb ànim de lucre personal o partidista, quan s’està condemnant, al mateix temps, la població a una existència precària. No sols és una qüestió d’ètica política o de responsabilitat penal, que també, és una qüestió de justícia social.
Ara bé, superada aquesta fase, cal afrontar el nou escenari de conformar govern i de portar a la pràctica un programa polític, que ha de tenir com a prioritats la restitució dels drets civils, laborals i socials; per la qual cosa es requereix una bona dosi de responsabilitat als actors i actores implicats directament o indirectament en la moció de censura.
Pel que fa als drets civils, és un pensament generalitzat que ha hagut un retrocés en els valors democràtics al conjunt de l’Estat espanyol. La negació sistemàtica i la vulneració constant de la llibertat de pensament, d’expresió, de reunió i manifestació han estat una constant als darrers anys que ha d’acabar immediatament restituint els drets col·lectius i individuals.
La situació dels drets socials no és molt diferent. L’aplicació de polítiques antisocials al dictat de l’IBEX 35, ens deixen un panorama social desolador, on les desigualtats estan a l’ordre del dia i milions de persones malviuen en condicions de precarietat absoluta. És imperatiu procedir, entre d’altres actuacions, a la derogació de les reformes laborals i de les pensions i de la LOMQE, a l’establiment de pensions i d’un salari mínim interprofessional dignes; axí com d’una renda bàsica universal, com a mesures de redistribució equitativa de la renda que, junt a uns serveis públics de qualitat, contribuïsquen a recuperar l’estat de benestar i a posar en marxa unes polítiques que garantisquen una veritable igualtat per a les dones en tots els àmbits de la societat.  A més, cal acabar amb la precarietat en el mercat laboral, generant treball estable i digne en el sector privat, posar fre a la contractació temporal i les noves figures conctractuals que empobreixen les treballadores i treballadors i, també posar fi a la situació de l’ocupació en les administracions públiques que cal superar consolidant el treball i garantint l’estabilitat del personal interí.
Per últim, com a sindicat valencià que som, no podem deixar de posar l’accent sobre la necessitat d’iniciar les negociacions per un finançament autònomic just, per la condonació del deute públic de la Generalitat i, com no, acabar amb la recentralització, permetent al Consell i a les Corts Valencianes, gestionar els serveis públics i legislar amb veritable autonomia, sense l’amenaça permanent de les ingerències de l’Estat via recurs d’inconstitucionalitat.
Volem, com a valencians i valencianes una societat més justa, igualitària i sense discriminacions de cap tipus i ho volem, també, per a totes les dones i homes del conjunt de l’Estat. És per això que exigim altura de mires i resposabilitat política i social al nou govern sorgit de la moció de censura.