Reforma laboral

La Comissió d’Ocupació del Congrés endureix el text de la reforma laboral

Intersindical Valenciana critica que Comissió d’Ocupació del Congrés de Diputades i Diputats haja aprovat la reforma laboral.

28 / 05 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana es mostra molt crítica amb la tramitació de la reforma laboral per part del Congrés, que ha endurit el text inicial aprovat pel govern. Un text que ha comptat només amb el suport del grups parlamentaris del PP i de CiU. El sindicat recorda que aquesta reforma laboral no té el suport ni de les organitzacions sindicals ni de la majoria de la societat que s’hi va mobilitzar massivament en contra en la vaga general del 29-M.

La reforma laboral suposa facilitar i abaratir els acomiadaments, deixar en mans de l’empresariat les condicions laborals de les treballadores i treballadors i anul·lar la negociació col·lectiva. Entre els canvis introduïts en el Congrés cal destacar que quan sindicats i empresaris no pacten la renovació d’un conveni, aquest només estarà vigent durant 12 mesos. A partir d’aquest moment, la referència serà el conveni d’àmbit superior (provincial, autonòmic o estatal). Si no n’hi ha, el referent passa a ser l’Estatut dels Treballadors. Aquest punt és, des del punt de vista sindical, un greu retrocés en la negociació col·lectiva.
També considera greu que el contracte que permet a les empreses de menys de 50 treballadors tindre treballadors en període de prova durant un any (període en què es pot acomiadar sense indemnització) estiga en vigor mentres la taxa d’atur se situe per damunt del 15%. En aquesta conjuntura econòmica, quan tots els organismes apunten que l’atur continuarà creixent, és un xec en blanc per a despatxar les treballadores i els treballadors sense cap indemnització.
Per tot açò, Intersindical Valenciana continua oposant-se a la reforma laboral i demana que es derogue totalment i anima el conjunt de les treballadores i treballadors a continuar mobilitzant-se contra totes les retallades i reformes que pretenen eliminar els drets socials, laborals i econòmics.