Mesa general de la Funció Pública

La feblesa política de Fabra castiga el personal de la Generalitat Valenciana

El Sindicat exigeix un canvi en la política de personal del Consell

Concentració davant la Delegació Govern de València
27 / 09 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que la feblesa política i submissió del President Fabra davant del govern de Rajoy fa recaure sobre el personal de la Generalitat Valenciana una part important de les retallades del Consell. La manca d’actitud reivindicativa per millorar el finançament autonòmic i la política seguidista en matèria de personal i de serveis públics suposa, una volta més, que el conjunt del personal que hi treballa veja empitjorades les seues condicions laborals i que aquestes retallades afecten a la qualitat dels serveis públics valencians.

El personal funcionari i laboral que es veu doblement castigat

En la Mesa General de Negociació de personal funcionari, estatutari i laboral que ha tingut lloc hui, dijous 27 de setembre, el Conseller Vela ha presentat un projecte de Decret Llei pel qual s’adapta el Reial Decret Llei 20/2012 del govern espanyol que contempla tota una sèrie de mesures molt lesives per a les treballadores i treballadors del sector públic, els serveis públics i el conjunt de la ciutadania.

El Consell s’ha limitat a adaptar aquesta norma estatal sense un veritable procés de negociació i sense posar damunt de la mesa mesures que reduesquen els efectes de la política antisocial de Mariano Rajoy. En eixe sentit, se suprimirà la paga extraordinària de Nadal en la seua totalitat, fet que Intersindical Valenciana considera il·legal i il·legítim. Aquesta supressió també afectarà, segons les disposicions de la norma presentada, al personal de les Universitats Valencianes i al de la privada concertada. A més, aquesta norma afectarà negativament a les vacances, dies de permís i jubilacions del personal.

Intersindical Valenciana ha criticat que els ajustos aprovats pel governs espanyol i valencià recaiguen sobre el personal funcionari i laboral que es veu doblement castigat. Per una part, se li supremeix la paga extraordinària de Nadal i per altra se li retalla al personal sanitari el 50% de la carrera professional, al docent el 50% dels sexennis, al personal interí de l’Administració del Consell un terç de la jornada laboral i del salari i al professorat interí se li deixa de pagar els mesos de juliol i agost. A totes aquestes retallades cal afegir una nova congelació salarial per 2013.

El sindicat ha exigit, en la Mesa General, que es deixe sense efecte les retallades que provenen del Decret 1/2012 de la Generalitat Valenciana, les que són competència del Consell. Malgrat que aquesta exigència ha estat reclamanda pels cinc sindicats, el conseller Vela s’ha negat sota excuses injustificables.

Intersindical Valenciana considera que, davant d’aquesta agressió al personal de la Generalitat Valenciana, cal mantindre i intensificar les mobilitzacions. En eixe sentit, demà divendres estan convocades concentracions en els centres de treball de totes les administracions públiques i en les Delegacions i Sostsdelegacions del Govern.