Mesa general de la Funció Pública

La Generalitat informa de les “bondats” de l’Acord Moragues

Intersindical Valenciana inicia campanya explicativa i mobilitzadora

03 / 11 / 2013 | Intersindical

La Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques ha enviat una carta al personal que treballa a la Generalitat Valenciana per informar-li de les “bondats” de l’acord subscrit per la pròpia Generalitat i els sindicats CCOO, UGT, FSES i CSIF. És d’agrair que l’Administració Valenciana reconega, com ho ha denunciat Intersindical Valenciana des del primer moment, que l’acord suposa noves retallades salarials per al personal docent i de les institucions sanitàries i el retard en l’aplicació de la carrera professional del personal de l’Administració del Consell.

El document conté alguna omissió interessada: no diu que l’accés a la carrera professional de l’Administració del Consell serà en una quantitat no inferior al 33%. Tampoc que en cap moment va estar en discussió el pagament de les pagues extraordinàries ni d’altres assumptes que es van incloure per intentar amagar les retallades.

Una curiositat més és que la carta enviada al personal està escrita en valencià i castellà, aspecte que contrasta amb l’acord signat que només ho era en castellà. La Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques ha fet una excepció en la utilització exclusiva del castellà per intentar vendre l’acord.

Intersindical Valenciana considera que les referències en la carta a “l’esforç de les empleades i empleats públics” són un insult a les treballadores i treballadors que han vist retallats el seus salaris, empitjorades les seues condicions laborals o han estat acomidats per l’aplicació del decret Vela i, ara, de l’acord Moragues, o d’altres normes o acords que s’han aprovat al llarg dels darrers anys. Les retallades salarials des de 2010 han suposat una reducció salarial entre el 15 i el 30% segons el sector de les Administracions Públiques en que es treballe; l’amortització de milers de llocs de treball i l’acomiadament de milers de persones interines. Per tant, utilitzar la paraula “esforç” és una immoralitat més per part dels alts càrrecs de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques que mantenen els seus salaris i prebendes.

A més, és curiosa la diligència de la Generalitat Valenciana, també d’alguns sindicats, en “informar” sobre els continguts de l’acord Moragues quan s’han negat a alçar acta d’algunes reunions tècniques i a consultar a les persones afectades sobre si estan d’acord o no amb l’acord.

Per contra, el Sindicat ha decidit iniciar una campanya d’informació i mobilització contra l’acord Moragues, la congelació salarial i per la defensa dels serveis públics. Una de les primeres accions és la convocatòria d’assemblees per decidir, entre totes i tots, les accions i mobilitzacions a prendre davant les mesures imposades pel govern valencià, que empitjoren greument les condicions laborals i retributives del personal públic.

Per Intersindical Valenciana, aquest acord suposa la pèrdua d’un 25% dels sexennis dels personal docent i de la carrera professional del personal sanitari per a 2014 i torna a ajornar fins al 2015 la posada en marxa de la carrera professional del personal d’administració del Consell que es cobrarà en una quantitat no inferior al 33%. A més a més, legitima les retallades imposades pel Decret Vela i no contempla la seua recuperació o les que s’han derivat de la congelació salarial d’aquests darrers anys, així com per la supressió de la paga extraordinària de desembre de 2012.