Marxes 22-M

Les Marxes de la Dignitat li guanyen la batalla pel 22M a Cifuentes i al PP

El jutjat del Contenciós Administratiu nº 21 de Madrid ha fallat a favor de les Marxes de la Dignitat en el contenciós que aquestes mantenien amb l’ex-Delegada del Govern en aqueixes dates i avui presidenta de la Comunitat de Madrid, Cristina Cifuentes. A més de condemnar en costes, el jutjat considera “contrària a dret” l’obertura de l’expedient per part de la delegada del govern, en no contemplar la presumpció d’innocència i per falta de “elements probatoris”.

26 / 09 / 2015 | Intersindical

Per a les Marxes de la Dignitat la decisió de la sentència prova que en cap moment els successos ocorreguts en la multitudinària manifestació del 22 de març del 2014 van ser originats per les persones participants en ella i que des de l’organització de les Marxes es va complir en tot moment amb l’acordat per a garantir la seguretat de les persones que es van manifestar demanant una vida digna i contra les retallades del govern del PP amb el lema “Pa, Treball i Sostre”

Cristina Cifuentes és culpable d'actuar contra els drets fonamentals

Les Marxes de la Dignitat consideren que l’obertura de l’expedient obeeix a dues qüestions, d’una banda, continuar amb la criminalització de les mobilitzacions per les polítiques del govern del Partit Popular i tapar l’acció violenta de les forces d’ordre públic contra els pacífics participants en concentració del final de la manifestació en la Plaça de Colón i, per un altre, la projecció notòria de la carrera política de Cristina Cifuentes.
En la sentència queda provat l’insubstancial de l’expedient, la falta de proves i les incoherències de les declaracions dels policies, tot açò desmuntat pel propi informe de la policia que declara que la manifestació es va desenvolupar amb normalitat i per les consistents declaracions dels testimonis que aporten llum al succeït. Per a les Marxes, com vam dir en el seu moment, va ser una acció del Partit Popular per a desacreditar al moviment que ha realitzat la major mobilització en les últimes dècades i plantejat un programa per a la dignitat del poble incompatible amb els dictats de la Troica.
Finalment, considerem que el President del Govern, Cristina Cifuentes, el Ministre de l’Interior i els comandaments policials que van executar la violència contra el poble són culpables d’actuar contra els drets fonamentals, el dret democràtic de reunió i manifestació i contra la integritat física dels ciutadans en l’exercici dels drets esmentats, per la qual cosa sol·licitem l’assumpció de responsabilitats, les seues dimissions i inhabilitacions per a l’exercici de càrrec públic.