Mobilitzacions

Marxa contra la precarietat

15 / 05 / 2018 | Intersindical

La Marxa contra la precarietat s’iniciarà el proper dia 19 de maig des de les localitats d’Alcalà i Alcorcón per fer patent la situació d’atur, precarietat i exclusió social que travessa el mercat laboral i molts altres àmbits de la nostra vida quotidiana per les polítiques que aplica el govern espanyol. Aquesta Marxa està convocada per l’espai unitari No + precarietat que té un funcionament coral, cooperatiu, horitzontal, plural, des de baix, hereu dels diversos espais que han protagonitzat les lluites socials i laborals als darrers anys, un moviment assembleari on conflueixen, lluites locals, sectorials o globals, i col·lectius o sindicats, per articular la mobilització social per fer front la precarietat, les retallades, els ajustos i els acomiadament, la desigualtat social, que estan afectant molt negativament les treballadores i treballadors i els sectors socials més desfavorits. Des del nostre punt de vista, cal passar de la resistència a l’ofensiva, cal ocupar els carrers i els centres de treball per capgirar les polítiques contràries als interessos de la majoria de la població.

Les reivindicacions de No + precarietat s’agrupen en 12 eixos: dones, pensions, joves, persones migrants, ocupació, habitatge, llibertats, cures, dependència, educació, cultura i món rural. Per això, Intersindical Valenciana participa des de la seua constitució al mes de gener de 2018.

Les dues columnes caminaran per diverses poblacions per confluir el 26 de maig a Rivas. En les poblacions es faran actes i assemblees sectorials sobre educació, sanitat, feminisme, pensions i molts altres temes que ens afecten. El dia 26 es farà una assemblea a Rivas i el dia 27 s’iniciarà la darrera etapa de la Marxa, des d’aquesta localitat, per anar fins el Pont de Vallecas des d’on s’iniciarà la Manifestació contra la precarietat que acabarà a la Plaça de Neptú.

Des de la Intersindical Valenciana considerem important i necessària aquesta mobilització que s’emmarca en una campanya que pretén anar més enllà dels dies 26 i 27 de maig, per la qual cosa fem una crida a una participació activa en aquestes accions. En eixe sentit, la idea que està molt consensuada és organitzar una nova gran mobilització contra la precarietat per la tardor de 2018 en cas que persistira l’actual política social, laboral i econòmica que aplica el govern espanyol.

Els diversos col·lectius de No + precarietat estan organitzant autobusos per anar el dia 26 o el 27 de maig. Per anar des d’Alacant heu de posar-vos en contacte al telèfon 965 985 165. Per fer-ho des de València al 963 919 147. Com hem dit en altres poblacions també estan organitzant-se autobusos.  Per més informació podeu contactar mitjançant el correu .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic)