Mesa general de la Funció Pública

Milers de persones es manifesten contra les retallades

El Sindicat proposarà la derogació d’aquestes en la Mesa General del proper 27 de desembre.

21 / 12 / 2012 | Intersindical

Milers de persones del sector públic han participat en la jornada de mobilitzacio “divendres negre pels serveis públics” que han convocat les organitzacions sindicals. Aquest no ha estat un divendres negre normal, hui mateix, desenes de milers de treballadores i treballadors no han cobrat la paga extraordinària de Nadal.

L’eliminació d’aquesta paga ha estat una decisió més dels governs de Fabra i Rajoy contra el personal del sector públic que està veient com se’ls redueixen salaris i drets per destinar eixos diners a pagar els “fastos”, la corrupció, la mala gestió del govern del PP, el deute privat de la banca i de les empreses que han guanyat, i continuen guanyant, molts diners a costa dels salaris, drets, prestacions socials i, fins i tot, de la vida i salut de les treballadores i treballadors.

Intersindical Valenciana s’ha oposat a aquesta i a altres actuacions dels governs de Fabra i Rajoy per suposar l’empobriment de les treballadores i treballadors i del conjunt de la societat. Un empobriment que no va a suposar cap eixida de la crisi sinó que va a facilitar que la banca i els especuladors obtinguen recursos públics per pagar el seu deute privat.

El Sindicat considera que la Generalitat Valenciana ha de donar resposta a les reivindicacions del seu personal, de les treballadores i treballadors i del conjunt de la societat valenciana i no d’una minoria de l’1%. En eixe sentit, considera una indignitat que no considere necessari tractar en la Mesa General de Negociació sobre els assumptes que van demanar els sindicats el passat 23 d’octubre de 2012. En aquella data, se li va presentar un escrit per exigir que es parlara en les meses de negociació sobre:

1. Situació del personal interí docent i de l’administració del Consell: eliminació de les mesures del Decret Llei 1/2012, del Consell, que els afecten.

2. Retribucions:
1. Retribucions per a 2013 del personal al servei de la Generalitat.
2. Cobrament dels 44 dies meritats de la paga extraordinària de desembre de 2012 del personal funcionari i estatutari i dels 15 dies del personal laboral.
3. Compensació de la supressió de la paga extra amb l’eliminació de les retallades previstes en el Decret Llei 1/2012, del Consell, a la carrera i el desenvolupament professional del personal sanitari, els sexennis del personal docent i introducció de la carrera professional per al personal d’administració del Consell.

Totes aquestes propostes no han estat considerades per l’Administració valenciana que s’ha negat, des de fa dos mesos, a tractar-los. El Sindicat vol que tots aquests punts es negocien per derogar el Decret Llei 1/2012 i tots els efectes dels decrets del govern espanyol que han afectat molt negativement al personal del sector públic.

Per contra, la Generalitat Valenciana ha convocat la Mesa General de Negociació del personal laboral, funcionari i estatutari per tractar, exclusivament, sobre la negociació i els drets sindicals ( personal alliberat). Intersindical Valenciana qualifica aquest fet com molt greu i una provocació ja que, mentre es nega a tractar sobre els problemes reals del sector públic i del seu personal, convoca una reunió per tractar sobre aquest assumpte.

Per això, des del Sindicat s’adverteix que eixe dia no signarà cap acord i que convocarà assemblees del personal de la Generalitat Valenciana i el seu Consell Confederal per valorar la situació generada pels responsables del Consell i decidir les mesures a prendre respecte de la proposta d’acord de drets sindicals i contra tanta agressió al sector públic i al personal que hi treballa.