Mobilitzacions

Milers d’empleades i empleats públics s’han manifestat contra les retallades

Concentració delegació Hisenda València
19 / 10 / 2012 | Intersindical

Aquestes mesures que no tenen cap justificació econòmica

El personal del sector públic ha tornat a eixir al carrer per fer patent el seu rebuig a les retallades en el sector públic. La Plataforma Valenciana Sindical i d’associacions professionals de Empleades i Empleats Públics, en la que està integrada la Intersindical Valenciana, ha convocat un nou divendres de negre, divendres pels serveis públics, dintre de la programació de mobilitzacions en contra de les mesures que afecten el treball del personal del sector públic i, com a conseqüència, als serveis que s’ofereixen a tots els ciutadans i ciutadanes.

Aquestes mesures que estan executant el govern valencià i el govern espanyol estan deteriorant la qualitat del serveis públics i les condicions de treball de milers de treballadores i treballadors. Hui mateix, el govern de la Generalitat Valenciana ha anunciat l’acomiadament de més de 3.000 persones. Açò suposa, la reducció del 40% del total de la plantilla de les empreses públiques valencianes, en suprimir 46 empreses. La reducció de personal es realitzarà sobre una plantilla total de 7.555 empleats. Aquesta mesura se suma als acomiadaments de personal de l’Institut Valencià de la Vivenda, la Ciutat de les Arts i les Ciències, l’ERO de RTVV o els acomiadaments de personal interí en educació.

Per Intersindical Valenciana, totes aquestes mesures que no tenen cap justificació econòmica es fan per privatitzar o externalitzar els serveis públics i per reduir les prestacions i els drets de les valencianes i valencians.