A casa nostra

Per la defensa dels drets socials, laborals i econòmics de les treballadores i treballadors

Dissabte 17 de desembre, s’ha reunit el Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan entre congressos, per tractar sobre diversos assumptes relacionats amb la situació política, social i laboral. Intersindical Valenciana adverteix que convocarà mobilitzacions davant polítiques laborals que suposen un retrocés en els drets laborals. El Sindicat va decidir fer el seu IV Congrés en octubre de 2012.

17 / 12 / 2011 | Intersindical

El Consell Confederal ha aprovat, per unanimitat, una resolució on s’aposta per la defensa dels drets socials, laborals i econòmics de les treballadores i treballadors; l’estat del benestar; els serveis públics de titularitat pública i les prestacions socials de caràcter universal. En eixe sentit, Intersindical Valenciana exigeix del nou govern espanyol resposta, immediata i satisfactòria, als cinc milions de persones aturades, més de mig milió al País Valencià, ja que l’actual situació és insostenible. Per al sindicat calen altres polítiques distintes a les practicades fins aquest moment que ha fet recaure sobre la classe treballadora i la majoria de la societat els efectes d’una crisi econòmica generada pels especuladors i la banca.

Entre les mesures que proposa la Intersindical Valenciana es troben: la creació d’ocupació estable; la reducció de la jornada laboral que generar nous llocs de treball; acabar amb la dualització del mercat laboral que està castigant a les persones joves, les dones i les immigrants, condenant-los a la precarietat, temporalitat o a treballs sense les adequades condicions laborals o econòmiques; acabar amb l’economia informal (submergida) que condemna a treballar sense contracte ni drets a un nombre important de persones; activar les polítiques de suport a la indústria i al camp; invertir en recerca, desevolupament i innovació; augmentar el salari mínim interprofessional i les prestaccions per desocupació per garantir que totes les persones tinguen un treball o una prestació per desocupació digna o suficient; la potenciació del serveis públics com garants de la prestacció dels drets bàsics i de generació d’ocupació en sectors com l’educació, la sanitat, els serveis socials… i augmentar les pensions mínimes per garantir una pensió suficient per a totes les persones jubilades.
A més, Intersindical Valenciana ha acordat oposar-se, de forma contundent, a les polítiques de diàleg social, contràries a les reivindicacions de la classe treballadora, que es puguen desplegar des del nou govern espanyol. Per aquest motiu, ha acordat impulsar plataformes unitàries que aglutinen a sindicats, organitzacions socials i polítiques per fer front a les polítiques neoliberals i antisocials que estan fent pagar la crisi a les treballadores i treballadors i que suposen una involució en els drets civils conquerits o en l’autogovern dels pobles.
També ha acordat la incorporació del sindicat Organització Sindical Unitària de Treballadors a la Intersindical Valenciana; els criteris per als pressupostos de 2011 i el suport a la lluita de les treballadores i treballadors de Parterna contra les retallades que porta endavant l’Ajuntament. Finalment, ha debatut els documents preparatoris del Congrés de la Confederació Intersindical i ha acordat la convocatòria del IV Congrés de la Intersindical Valenciana que tindrà lloc en octubre de 2012.