Retallades

Per què cal una vaga de consum?

Cal que la societat s’aperceba de la pèrdua de poder adquisitiu del personal dels serveis públics.

18 / 02 / 2012 | Intersindical

Amb la convocatòria d’una vaga de consum, els sindicats no volem castigar ningú, no és una vaga contra el comerç ni la hostaleria, ni cap altre sector. El que volem és que la societat visualitze la pèrdua de poder adquisitiu que s’ha produït en els darrers temps, així com el que es produirà en determinats sectors del personal públic a partir de l’1 de març si no parem abans l’aplicació del Decret Llei 1/2012.

Aquesta pèrdua de poder adquisitiu (retallada del 5% en 2010, congelació en 2011 i 2012, retallades de jornada i sou per al personal interí a partir de març) provocarà una baixada en el nostre consum, inevitablement: com menys ingressos, menys possibilitat de despesa.
Amb la vaga de consum, el que fem és concentrar aquesta baixada de consum en un sol dia, perquè es note veritablement que la política de retallades comporta una menor activitat comercial i econòmica.