Pensions

Reunió de col·lectius de pensionistes amb l’Alcalde Joan Ribó

18 / 05 / 2017 | Intersindical

Una representació de la Coordinadora Valenciana en Defensa del Sistema Públic de Pensions, Iaioflautes de València, Fòrum Ciutadà Sènior i de la Intersindical Valenciana han lliurat a l’Alcalde de València un escrit per demanar-li la presentació d’una moció al Ple de l’Ajuntament per promoure un debat ciutadà sobre el futur de les pensions.

Les entitats també li han traslladat les reivindicacions dels col·lectius de persones pensionistes, al temps que li han demanat que l’Ajuntament les assumesca com a pròpies. Aquestes reivindicacions es concreten en:

1.- L’Estat és el garant i responsable del sistema públic de pensions i del seu finançament, i ha de destinar per a això les partides necessàries dels pressupostos generals de l’Estat. Les cotitzacions socials són una font essencial d’ingressos per al sistema de la Seguretat Social, per la qual cosa resulta imprescindible que es potenciïn totes les fonts de recaptació, eliminant topalls, subjectant a cotització tots els elements salarials que representen la contribució tant dels treballadors com dels empresaris, i eliminant subvencions i exempcions de cotització de les empreses, tal com s’entén ara el contracte de tarifa plana.

2.- Que les pensions queden contemplades dins dels pressupostos generals de l’Estat, mantenint-se en la seva integritat les cotitzacions socials.

3.- Restauració d’un model de revaloració automàtica de les pensions en relació amb l’IPC real per a assegurar el manteniment del poder adquisitiu, començant pel 1,9 que es va perdre ja en l’any 2012. Reimplantar la jubilació als 65 anys.

4.- Treballar per la millora de l’actual model de pensions públiques per a avançar cap a un model de pensió i de salari mínim per sobre dels 1.080 euros, mínim contemplat per la Carta Social Europea, per poder mantenir una vida digna.

5.- Retornar a la situació anterior al 2 d’agost de 2011 al sistema de cobertura de llacunes de cotització durant el període de càlcul de les pensions.

Així mateix, més enllà de les pensions, també es demana:

a- Eliminar qualsevol tipus de copagament o repagament sanitari.

b- Preservar els serveis públics contra la tendència privatitzadora que els va deteriorant i desvirtuant.

c Reconeixement del dret a uns subministraments bàsics garantits (aigua, llum, gas).

Finalment, des de la Coordinadora Valenciana en Defensa del Sistema Públic de Pensions, Iaioflautes de València, Fòrum Ciutadà Sènior i de la Intersindical Valenciana s’ha sol·licitat al Ple de l’Ajuntament l’adopció dels següents acords:

1.- Que s’eleven aquests acords al Plenari i a totes les institucions reguladores corresponents com diputacions, federacions i / o associacions de municipis. Però sobretot als parlaments autonòmics i al Congrés dels Diputats.

2.- Mostrar el suport de l’Ajuntament de València a les reivindicacions exposades en aquesta moció.

3.- Implicar els centres municipals en l’organització de sessions informatives ja que veiem necessari promoure un ampli debat ciutadà obert i públic en què tota la societat tinga l’oportunitat de conèixer amb serietat, rigor i profunditat les diferents posicions i alternatives que hi ha sobre el futur de les pensions. Un debat imprescindible perquè la ciutadania puga formar-se, en condicions d’igualtat per a totes les opcions.

4.- Facilitar els permisos i l’ajuda material per a la instal·lació de punts informatius a la via pública en els dies que s’acorden.