Sindicalisme

STM – Intersindical Valenciana rebutja l’acord entre Ford i UGT

28 / 07 / 2016 | Intersindical

El Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall – Intersindical Valenciana (STM), segons sindicat en representació, rebutja l’acord entre l’empresa Ford i el sindicat UGT que s’ha subscrit en el marc de la Comissió Consultiva que ha tingut lloc aquest matí.

Aquest acord suposa:

- Des del 29 d’agost al 22 de desembre, un dels torns (el de vesprada o el de nit) treballarà dues hores menys al dia. Encara que l’empresa es guarda la potestat de no aplicar-ho el o els dies que estime convenient.
- S’estableix que, amb les hores no treballades en aquest període de setembre a desembre, “es constitueix un compte individual d’hores que serà saldat amb el treball en torns complets de treball en dissabte” .
- Quan la reducció siga en el torn de vesprada, aquest acabarà la seva jornada a les 20:00 hores i quan s’aplique al torn de nit, aquest finalitzarà a les 04:00 hores.
- Aquesta reducció de jornada serà a compte de 6 dissabtes obligatoris de producció. Tres d’ells seran de 7 hores i 45 minuts i es cobrarà el plus de torns especials en dissabte (uns 8 euros l’hora), i els altres tres dissabtes no es cobrarà cap plus.
- De no ser necessària la recuperació d’algun dels sis dissabtes torn, aquesta o aquestes jornades no recuperades es transformarien en Jornades Industrials de l’any 2019.
- Hi haurà servei normal d’autobusos a l’eixida dels torns. Així, si la reducció és en el torn de vesprada, els autobusos passaran a les 20:15. I si és en el de nit, els autobusos passaran a les 04:15 hores.

La valoració de l’STM és negativa ja que l’empresa s’ha valgut de la submissió i la claudicació sindical d’UGT per tornar a eixir-se amb la seva, i que siga la plantilla qui torne a pagar les errades de la direcció de l’empresa.

Per al Sindicat, aquesta situació és lamentable ja que mentre l’empresa porta dos anys de beneficis rècord i amb creixement de vendes, fins i tot ara són entre un 5 i un 7% superiors a l’any passat, torna a ser la plantilla la que perd drets i diners.

A més, no es pot entendre que en aquesta situació de retrocés de drets de la plantilla, la direcció continue tenint augments salarials importants i aportacions molt generoses als seua plans de pensions.

STM – Intersindical Valenciana lamenta que UGT no haja buscat la unitat sindical i s’haja plegat als interessos de l’empresa. A més, aquest acord no garanteix el manteniment de la plantilla ni dels drets durant la seu vigència. En eixe sentit, no es garanteix que es renoven tots els contractes eventuals.