Vaga del personal educador de la Generalitat

Espectacular increment de participació en la segona jornada de vaga del Personal Educador

12 / 06 / 2017 | Intersindical

Amb els Centres Específics d’Educació Especial com a avantguarda d’una revolta que, tot al contrari del que afirma el nostre conseller, tan sols es explicable per l’enorme professionalitat d’aquestes treballadores i treballadors, la seua entrega apassionada a la defensa dels drets educatius del seu alumnat, i el compromís indestructible a la vertebració d’una escola de tot@s i per a tot@s, la segona jornada de vaga convocada per Intersindical Valenciana aconsegueix un èxit incontestable de participació.
En molts d’aquests centres, el 100% de la plantilla ha secundat la convocatòria i, a més, s’han coordinat amb les companyes i companys dels centres ordinaris de les seues comarques per a organitzar els desplaçaments a les concentracions convocades a les tres capitals de província.

A l’efecte exemplaritzant d’aquests centres, referents indiscutibles de l’evolució i la construcció – o deconstrucció - de l’educació especial i l’educació infantil, cal afegir el treball incansable de les Plataformes, i la militància individual i col·lectiva de moltes companyes i companys, com els factors determinants que han quallat en una participació de quasi el 70% en la província de València, un 45% en Alacant i més d’un 42% en Castelló, on ens hem de felicitar especialment pel fet que, a més de duplicar la participació de l’anterior convocatòria, han constituït formalment la seua Plataforma de Personal Educador.

I això, desprès d’eixe cant contra els drets essencials de la ciutadania que ha volgut entonar la Conselleria d’Educació durant l’actual procés de mobilització, del qual, certes actuacions no passen de ser un acudit, amb poca gràcia, propi d’una administració de vodevil.  Contra altres, com ara la intervenció “suposadament errònia” d’una part de la inspecció educativa, Intersindical actuarà amb tots els instruments i tota la contundència que es mereixen.

Per tot el que hem explicat, podem qualificar la jornada de vaga de 9 de juny com un èxit absolut de participació, de valentia i de compromís. Tanmateix, com que l’administració ha tornat a posar en marxa tot un maquinari de joc brut que mai no hauríem esperat d’un govern que es diu progressista, hem de reconèixer un regust amarg en haver passat de considerar que se’ns ha escapat mitja legislatura sense haver consolidat guanys substancials,  a considerar que encara ens queda per davant una mitja legislatura “eterna” de lluita constant.

Per a enfrontar-nos a eixe escenari, anem a intensificar els contactes amb les plataformes i la resta d’organitzacions sindicals per a consensuar un calendari de mobilitzacions continuades en el qual no descartem arribar, si cal, a la convocatòria d’una vaga indefinida a l’inici de proper curs escolar, perquè,  en aquest context, no ens queda que declarar la revolta permanent