Sindicalisme

Zardoya Otis en vaga

05 / 05 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana dóna suport a la lluita de la plantilla de Zadoya Otis i del Sindicat de l’Elevació per un conveni just.

La unitat és la nostra força

La companyia multinacional d’ascensors, escales i portes automàtiques Zardoya Otis S.A es troba pràcticament col·lapsada pels avisos i avaries després de portar diversos dies de Vaga a tots els centres de treball de l’estat.

Tot i comptar amb uns serveis d’emergència abusius i ja denunciats pels representants dels treballadors i treballadores en els diversos territoris, l’empresa s’ha trobat amb una participació massiva dels tècnics, operaris i supervisors.

Després de dies de negociació dels gestors d’Otis han decidit donar-se uns dies de reflexió, en ple pont de maig i amb la vaga en vigència augmentant els avisos i avaries a tot l’estat espanyol.

Els treballadors i treballadores segueixen preguntant quina classe de gestors irresponsables poden permetre mantenir aquest conflicte obert, en lloc d’intentar solucionar com més aviat possible, davant les possibles pèrdues de clients i negoci de servei.

Els treballadors 2.885 afectats demanen pujades salarials d’acord amb els beneficis de l’empresa (més de 400 milions nets últims 3 anys), clàusula de revisió salarial, millora de condicions de serveis, 24 hores voluntàries, etc. Els gestors en canvi no ofereixen millorar el conveni col·lectiu, al contrari pretenen eliminar-lo en poc temps, introduir clàusules de la reforma laboral, canvis de calendaris, pujada salarial per sota de IPC i introduir nous contractes amb condicions diferents i salaris al conveni provincial.

Els treballadors i les treballadores han muntat un campament de lluita en les oficines centrals de Madrid a la seu del Grup Zardoya Otis al c / golf de Salònica, 73 on estan informant i rebent suports de ciutadans i sindicats i han realitzat una gran manifestació el passat 4 de maig pels carrers de Madrid.

Per tots aquests motius, la Intersindical Valenciana dóna suport a la lluita del Sindicat de l’Elevació, de la resta de sindicats de l’empresa i de la plantilla per impedir que una empresa de 2.885 assalariats perdi els seus drets i acords col·lectius de 18 convenis ja signats i per un conveni digne sense retallades i pel manteniment dels llocs de treball.