L’Àrea de les Dones de la IV, premiada per la Federació Dones Progressistes

La 26a edició dels premis de la Federació de Dones Progressistes ha guardonat quatre sindicalistes feministes, entre elles, la coordinadora de l’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana

Imatge de l'acte
29 / 03 / 2018 | Intersindical

El dia 27 de març ha sigut l’acte de lliurament dels premis que cada any atorga la Federació de Dones Progressistes. Enguany, per primera volta s’ha reconegut la tasca de la Intersindical Valenciana, ja que la coordinadora de l’Àrea de les Dones, Beatriu Cardona i Prats, ha rebut un dels guardons.

La Federació de Dones Progressistes ha volgut destacar enguany el paper de dones lluitadores en diferents àmbits: universitat, el món del cinema, l’associacionisme local i el sindicalisme feminista. En aquest últim apartat, ha seleccionat dones de quatre sindicats, sent la Intersidical Valenciana un d’ells, tot posant en valor “la trajectòria en la lluita feminista dins dels sindicats i per incentivar la participació d’altres dones al feminisme”.

La coordinadora de l’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana, al seu discurs d’agraïment, va posar de relleu el fet que aquest no s’ha d’interpretar com a un premi individual, sinó cole·lectiu de tota l’organització: “Som un sindicat alternatiu, molt jove, però molt gran en reivindicació i feminisme. En la Intersindical Valenciana treballem incansablement perquè cada dia siga 8 de març”. Així mateix, cal posar de manifest que el guardó és resultat de l’ingent treball iniciat per l’anterior coordinadora de l’àrea, Macu Gimeno Mengual.

Volem agraïr a la Federació de Dones Progressistes haver pensat que l’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana mereixia aquest reconeixement, que ens impulsa a continuar lluitant per un món més feminista, més just, més lliure i sense violències masclistes.