{/exp:channel:entries}
Laboral

Intersindical assisteix a la 1a Conferència Internacional de Treballadores de l’Automoció (AWC)

04 / 11 / 2015 | Intersindical

Després dels Consells Sindicals d’anteriors anys, organitzacions d’una vintena de països de quatre continents, ens vam constituir a manera de Conferència, amb el determinant objectiu d’unir a les treballadores i treballadors d’aquest importantíssim sector productiu i així enfortir el moviment obrer, davant el quasi idèntic atac de les multinacionals en els diferents punts de la geografia mundial.

La Conferència celebrada a Alemanya va tenir unes jornades molt actives, en què a més de conèixer les diferents realitats del sector, al llarg de la geografia mundial, hi va haver al voltant d’una desena de tallers temàtics (salut laboral, unitat i diversitat sindical, repressió , ...) i “fòrums” per empreses (Ford, GM-Opel-PSA, VW-Seat-Audi-Skoda-Porsche-MAN, BMW, Bosch -proveedors…).

A més les organitzacions participants:
- Van establir un reglament de funcionament.
- Van triar dos auditors de comptes.
- Van aprovar diverses resolucions: en suport dels discapacitats i limitats acomiadats per GM Colòmbia; en suport de les reclamacions salarials i laborals a les empreses índies del sector; per la llibertat dels detinguts i contra la tortura a l’Iran; recontractació de les persones acomiadades a San José dos Campos (Brasil); per la retirada de les tropes d’Haití; en solidaritat amb la vaga a Vermak (Turquia), solidaritat amb els 120 acomiadats per Ford Turquia i en solidaritat amb una companya pakistanesa a la qual Alemanya li va negar el visat per participar en aquesta Conferència.
- Van triar l’òrgan de coordinació (ICOG) compost per persones de 4 continents (dos de l’estat espanyol).

A més, es va aprovar una carta fundacional, en què marquem quins són els objectius i compromisos de la xarxa internacional de les organitzacions sindicals que treballen en el sector de l’automoció.