Solidaritat i pau

Intersindical condemna les amenaces a l’exili colombià

14 / 06 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana denúncia davant les autoritats del País Valencià, de l’Estat espanyol, el Parlament Europeu i en general a la comunitat pública internacional, les amenaces de mort als militants del Partit Comunista Colombià residents a l’Estat espanyol, a través d’un pamflet que van deixar a la bústia de la residència del company Nelson Javier Restrepo Arango, a la ciutat de Fuenlabrada, Madrid.

Segons un estudi avançat per la Constituent de les persones exiliades perseguides per l’Estat colombià, són més de 846.000 els exiliats polítics més els fills i néts que han nascut a l’exili, el que arriba a la xifra de més d’un milió de persones, per el que aquesta organització avança la investigació anomenada “Una Nació en l’Exili” que demostra el terrorisme d’Estat a què van ser sotmesos i de quina manera segueixen sent re-victimitzats a través de l’exportació del paramilitarisme, cosa que no és inèdit, ja que el que passa ara és la continuació de l’anomenada Operació Europa, operatius d’espionatge durant el mandat de l’ex-president colombià Álvaro Uribe Vélez, en els quals es va espiar a més dels exiliats / es polítics, també a institucions europees i múltiples organitzacions de la solidaritat internacional amb el poble colombià a l’Estat espanyol i europeu, fets sobre els quals hi ha dues querelles penals, una a Br Utilitzeu-i una altra a Madrid contra Álvaro Uribe, Jorge Noguera i Germán Villalba.

I en constatar amb aquesta nova situació d’amenaces a les persones exiliades colombianes, que el govern de Sants continua amb aquesta línia d’acció en contra de l’oposició política, incomplint els acords de pau del seu govern amb la insurrecció de les FARC-EP, en l’obligació del desmunt del paramilitarisme i totes les seves xarxes de suport, ens unim a la denúncia feta pels companys del Partit Comunista Colombià, Comitè Zonal Estat espanyol.