Drets de les dones

Aclariments sobre l’aturada del 8 de març

Intersindical ix al pas de les notícies publicades per determinats mitjans sobre la convocatòria de vaga del dia 8 de març

09 / 03 / 2017 | Intersindical

Les informacions publicades a determinats diaris no son objectives, ni contrastades amb el Sindicat

Intersindical Valenciana ix al pas de les informacions publicades per alguns mitjans de comunicació respecte de la vaga convocada pel sindicat el dia 8 de març.

Intersindical Valenciana es va sumar a la convocatòria internacional “aturada de dones” des del primer moment. Aquesta aturada suposava una aturada laboral, de consum, de cures, de treball a la llar… essent l’objectiu que es posara de valor el treball que hi fan.

Una aturada en el món laboral és sinònim de vaga. Cap treballadora o treballador pot abandonar el seu lloc de treball sense sense exposar-se a una sanció administrativa o de l’empresa, si no té la cobertura legal que ofereix la convocatòria de vaga. A més, la convocatòria internacional era, i és, alguna cosa més que una acció testimonial com s’ha fet altres vegades i com van intentar vendre algunes organitzacions durant les jornades prèvies al 8 de març. El valor de la convocatòria internacional era que calia aturar els centres de treball en tots els àmbits laborals i nosaltres hem seguit eixes directrius facilitant que les dones, i els homes, que així ho consideraren pogueren seguir l’aturada.

La situació històrica de les dones al món laboral i social és de discriminació evident, com també ho és que discursos condescendents i actituds merament mediàtiques no són suficients per resoldre el problema; per tant, s’imposava donar una passa més i convocar, formalment, la vaga i si, aquesta decisió comporta un descompte de la nòmina, les dones, i els homes, que s’han adherit a la convocatòria de bon grat ho assumiran, doncs la rellevància del problema ho justifica. Altra qüestió és la manca de coherència entre les manifestacions de determinats responsables polítics, també sindicals, sobre la discriminació de gènere i les seues accions davant la convocatòria internacional.

Intersindical Valenciana és un sindicat responsable i coherent amb les seues decisions per la qual cosa va comunicar a l’autoritat laboral i a la patronal una aturada per al dia 8 de març. Una aturada que al País Valencià es concretava entre les 12 i les 13 hores amb concentracions a les portes dels centres de treball públics i privats de tot el territori.

Per tant, eixe “lio monumental” que atribueix algun diari a la nostra convocatòria no va existir. Les coses estaven ben clares, tan clares que l’autoritat laboral va dictar serveis mínims i les dones alliberades de la Intersindical Valenciana van comunicar a la Generalitat Valenciana que farien vaga. Eixe és el procediment adient i legal. En el món del treball tan se val aturar 30 minuts que dues setmanes ja que per fer-ho s’ha de tindre una cobertura legal i és el que va fer la Intersindical Valenciana des del primer moment. Si altres organitzacions o la pròpia Administració no saben el que porten a les mans serà la seua responsabilitat no la nostra que vam legalitzar la vaga i vam donar-li una gran difusió als centres de treball de tot el país com era la nostra obligació i compromís amb l’aturada internacional de dones.

Per això, considerem que les informacions publicades a determinats diaris no son objectives, ni han estat contrastades amb les persones del sindicat,  aspectes que són principis del periodisme. És més, tot açò contrasta amb la “poca importància informativa” que eixos mateixos diaris van donar a la vaga abans del 8 de març quan ara posen de relleu un assumpte burocràtic. Per cert, la poca transcedència informativa de la que es parla no és certa ja que telenotícies de cadenes estatals o nombrosos diaris han publicat la notícia de la nostra convocatòria. En tot cas, nosaltres desmentim rotundament la major i afirmem que no som responsables dels problemes de coordinació interns de la Generalitat ni de la poca professionalitat de determinats responsables polítics del govern valencià.

A més Intersindical Valenciana considera que algunes conselleries s’han extralimitat, en un excés de zel, en assenyalar que la participació en la vaga tindria “conseqüències legals” en forma de descomptes de nòmina, just unes hores abans de la vaga. Aquest avís, que recorda una obvietat, expressat en eixos termes només es pot interpretar com un intent de desincentivar la participació en la vaga. Nosaltres no esperàvem aquestes conductes antisindicals del govern del Botànic.

Finalment, des del Sindicat es desmenteixen les afirmacions que s’han fet sobre la nostra convocatòria, ho tornem a dir, sense haver-la contrastat amb persones de la nostra organització sindical i considera que, malgrat aquestes notícies que pretenen desvirtuar la gran jornada de lluita feminista aquesta ha estat una fita històrica.