Drets laborals

El proper 10 de Febrer eixim als carrers per a dir alt i clar: No + precarietat!

Intersindical Valenciana forma part d’aquest nou espai de lluita i mobilització

26 / 01 / 2018 | Intersindical

El passat 13 de gener de 2018, 45 persones que representaven a diversos col·lectius social es van reunir per constituir l’espai NO + PRECARIETAT, un espai unitari de denúncia, lluita i mobilització contra les diferents situacions precàries que afecten a totes les edats, sectors i esferes de la nostra vida. En la reunió van participar dos persones de la Intersindical Valenciana que és una de les entitats impulsores d’aquest nou espai de coordinació, lluita i mobilització social i laboral. El Sindicat considera necessària la configuració d’espai de treball unitari per acabar amb l’atur, la precarietat i l’exclusió social, les polítiques antisocials i les retallades, i per defensar un treall digne i estable i un habitatge i una vida dignes.

La precarietat s’ha convertit en un nou model de vida imposat

En el manifest de No + precarietat es diu:

“El proper 10 febrer es compliran sis anys des del dia en el qual el Govern del PP va aprovar la seua reforma laboral, una reforma que ha normalitzat la pèrdua de drets laborals i ha precaritzar les condicions de vida de la majoria social del nostre país.

Però la precarietat no només és laboral sinó que s’ha convertit en un nou model de vida imposat. Mitjançant la precarietat ens impedeixen l’accés a un habitatge, a una sanitat, a una educació dignes i a uns serveis públics de qualitat, ens priven de cultura, de l’esport i l’oci, i atempten contra el medi ambient i el nostre patrimoni natural. La precarietat afecta a totes les esferes de la nostra vida.

Per això, per a protestar davant la imposició d’un model en el qual el saqueig d’uns pocs és la la precarietat per a la majoria, persones, col.lectius i organitzacions de tot l’Estat hem creat l’espai unitari NO + PRECARIETAT. El proper 10 de Febrer eixir em als carrers en una primera mobilització unitària i diversa al mateix temps, en tots els territoris.

Volem denunciar que la suposada recuperació econòmica està provocant, al contrari, un retrocés evident de les conquestes socials i drets per a bona part de la ciutadania del nostre país. La crisi no només no s’ha solucionat, sinó que ha donat pas a la normalització d’un model laboral que permet contractes en condicions abusives, amb salaris de misèria i que estàn creant noves formes de desigualtat i vida precària.

Som les persones les que patim a diari i les que alcem la veu: les dones que enfronten la precarietat en l’àmbit personal i professional; les persones amb convenis precaris; els qui patim els impagaments dels nostres salaris; la gent treballadora a qui l’impedeixen tindré un treball digne; les treballadores dels serveis públics que patim externalitzacions; les i els joves que encadenen acomiadaments encoberts en períodes de prova; les filles i fills que viuen pitjor que la generació dels seus mares i pares; les persones majors cobrant una pensió de misèria; les aturades i aturats; els desnonats i desnonades, a qui han furtat els seus habitatges, aquells que no podem pagar la llum ni la calefacció; les autònomes i falses autònomes; les que perderen les beques, les ajudes a la dependència, les que esperen en les llistes i sales d’hospital; les persones amb diversitat funcional, silenciades i precàries; les que migren per no tindré oportunitats al nostre país; les que dediquem moltes hores a les cures sense el reconeixement dels nostres drets; la gent de la cultura, artistes precaris, i qui no tenen accés a aquesta.

Som les persones que estan fartes de viure precaritzades, sense haver triat aquesta forma de vida. Ens hem organitzat per a dir que ja n’hi ha prou a aquesta situació i plantar cara a qui vol condemnar-nos a una existència precària. El 10 de Febrer, eixirem als carrers i places del nostre país. En els nostres comptes de Facebook i Twitter donarem prompte tots els detalls.”

No + precarietat està constituint diversos grups locals a moltes poblacions de l’estat i del País Valencià per organtizar i impulsar la mobilització del 10 de febrer de 2018. A més, s’esta treballant amb la idea de convocar actes més enllà d’aquesta data, segurament per al mes de maig. Des de la Intersindical Valenciana animem a tota la nostra afiliació i militància a integrar-se en els grups locals i a participar activament en tots els actes que s’han convocat.

Convocatòries dissabte 10 de febrer

Alacant. Manifestació. Plaça Mercat, 18 hores
Alcoi. Concentració. Plaça Espanya, 12 hores.
Castelló. Manifestació. Plaça Santa Clara, 12 hores.
Elda. Concentració. Plaça Constitució (Ajuntament), 12 hores.
Elx. Concentració. Plaça Baix, 12 hores.
Torrevieja. Concentració. Plaça Ajuntament, 12 hores.
València. Manifestació. Plaça de l’Ajuntament, 18 hores.