Sindicalisme

Manifest dels sindicats de classe de l’Estat espanyol en rebuig del IV Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AONC) entre la patronal, CCOO i UGT.

06 / 08 / 2018 | Intersindical

Els sindicats de classe de l’Estat espanyol rebutgen el pacte social entre la patronal, CCOO i UGT.

Els sindicats de classe de l'Estat espanyol rebutgen el pacte social entre la patronal, CCOO i UGT.

DECLAREN:

El seu rebuig total i rotund, ferm i enèrgic, del citat IV Acord per a l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva (AONC). Pacte que combatrem en explicar a la classe obrera de l’Estat espanyol totes les seues característiques negatives. Aquest és un dels acords que prenem el 10 de juliol en la reunió dels sindicats afiliats i amics de la FSM, celebrada a Madrid a iniciativa del Secretariat de la Federació Sindical Mundial.

El nou acord és fonamentalment una recomanació per tal que els salaris augmenten al voltant del 2%, que poden arribar al 3% en funció de la productivitat i l’absentisme. Eixa pujada, que suposa una nova pèrdua de poder adquisitiu quan l’IPC oficial està ja en el 2,3%, ni tan sols està assegurada, en tant que es tracta d’una recomanació; de fet ja hi ha casos de propostes patronals d’augment per sota del 2% en la negociació dels nous convenis. A més, la patronal ha manifestat que l’acord no es complirà si el govern incrementa la pressió fiscal a les empreses amb l’augment de l’impost de societats. Per tot açò, el nou AONC no solament és negatiu per a la classe obrera, sinó que pot quedar en paper mullat si així ho decideix la patronal.

Immediatament després de signat, els mitjans de comunicació i el govern burgés van aplaudir i van beneir aquest acord, presentant-ho com un avanç social de “profund calat”. A més, els enemics de la classe obrera no van dubtar a afirmar que aquest Acord “garantirà la pau social en les relacions laborals”. Així mateix, aquest Pacte Social regala a la patronal la seua històrica reivindicació (sempre rebutjada pel sindicalisme de classe) de fer dependre els salaris de la productivitat i de l’absentisme, alineant-se completament amb les directrius que imposen les multinacionals que decideixen la política de la Unió Europea.

Tal com passa a tot Europa, els treballadors i les treballadores dels països capitalistes continuen perdent drets assolits històricament, adquirits amb llargues lluites que van suposar sang, assassinats, acomiadaments, exilis i sacrificis de la nostra classe. Al mateix temps, els capitalistes i les transnacionals continuen maximitzant els seus guanys i acumulant riqueses en les seues arques.

No es poden amagar, ara menys que mai, les responsabilitats històriques dels sindicats grocs que van sembrar, per a aplicar la Pau Social que els exigeixen els que els paguen les milionàries subvencions que reben (patronal, govern i la UE), la cultura de la col·laboració de classes i de les taules redones, convertint els diàlegs en claudicacions i l’expressió “lluita de classes” en paraula prohibida per a totes les seues activitats públiques.

Els sindicats sotasignats fem una crida a tota la nostra afiliació, en el plurinacional estat espanyol, per continuar en la lluita contra les receptes dels patrons i els seus lacais i reivindiquem la satisfacció de les necessitats contemporànies de la nostra classe. Els sindicats de classe no podem acceptar, en cap cas, un acord que supose una pujada salarial per sota de l’IPC i, per descomptat, no podem acceptar que l’anhel de la patronal de fer desaparéixer la referència de l’IPC es faça realitat. Per tot açò els sindicats signataris continuarem lluitant, cadascun en el seu àmbit d’actuació, per a millorar les condicions de treball de la classe treballadora i per a neutralitzar els efectes d’aquest acord que es tracta d’un pas més en les polítiques recentralitzadores de l’estat espanyol.

El nou procés de negociació anunciat en la Segona Reunió en la Moncloa, celebrada el 10 de juliol, de la patronal, el govern del PSOE i els sindicats grocs, pressuposa donar continuïtat als passos arrere en les conquestes de la classe obrera. De nou s’anuncien mesures que els sindicats grocs no estan disposats a portar a les assemblees de treballadors i treballadores.

També rebutgem la submissió dels sindicats grocs a les decisions de l’imperialisme europeu i mundial, que també el 10 de juliol va iniciar el procés de duplicar o triplicar les despeses militars, com a l’OTAN, per a facilitar les seues intervencions imperialistes i genocides, que solament serveixen per a robar les riqueses dels països d’Àsia i Àfrica, i que generen la necessitat d’emigrar cap als països sense conflictes armats. Emigració en la qual la classe obrera dels citats continents veu morir cada any desenes de milers dels seus membres.

Finalment, convoquem a tota la nostra afiliació a solidaritzar-se amb els nostres germans i germanes de l’Estat espanyol que pateixen repressió per la seua lluita sindical (detencions, presó, acomiadaments, sancions, etc.) i reiterem la nostra solidaritat internacionalista i de classe, que inclou la necessitat de respectar el dret d’autodeterminació dels pobles.

Els sindicats sotasignats continuarem donant suport a totes les reivindicacions justes plantejades pels sindicats de classe, amb l’objectiu d’aconseguir, més prompte que tard, un canvi polític i social radical per a crear un nou model polític, econòmic i social: sense explotació i amb igualtat de drets de totes persones.

Estat espanyol, juliol de 2018

AST (Alternativa Sindical de Trabajadores)
CGT (Confederación General del Trabajo)
COBAS (Sindicato de Comisiones de Base)