Generalitat

Intersindical felicita Barceló pel nomenament com a Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

El sindicat confia que els canvis a l’equip de la Conselleria no alteren la política sanitària valenciana.

11 / 06 / 2018 | Intersindical

Hui, Intersindical Valenciana ha estat present a la presa de possessió d’Ana Barceló com a consellera de sanitat i a l’acomiadament de Carmen Montón, que ha estat designada com a nova Ministra de Sanitat.  Des del Sindicat considerem que la nova conjuntura política dibuixa un panorama excel·lent per avançar en la reconstrucció d’uns serveis públics sanitaris de qualitat i que, aquests, assolisquen un elevat reconeixement per part dels valencians i valencianes; doncs, es tracta d’un servei públic fonamental per la consecució d’un veritable estat de benestar.

Som conscients que aquests darrers tres anys han estat positius, perquè s’ha portat endavant una política valenta per recuperar la universalització de la sanitat, l’eliminació dels repagaments, les ajudes als col·lectius més desafavorits i la reversió dels serveis privatitzats; però, malauradament, l’herència de l’etapa anterior ha estat molt dolenta i queda molta feina per fer. És per això que esperem de la nova Consellera, que continue amb la mateixa línia de treball, sense oblidar compromisos adquirits, com la reversió del Departament de Dénia abans que acabe la legislatura o incrementar les despeses en infraestructures i personal, per assolir una inversió per habitant i any equivalent a la mitjana de territoris de l’Estat.

Cert és, que el canvi de Govern de l’Estat i l’arribada de la exconsellera Carmen Montón al Ministeri de Sanitat, poden facilitar de manera extraordinària la consecució d’aquest fins; això, però, no lleva, que continue fent-se una bona gestió dels recursos disponibles, sense deixar de reivindicar el finançament just i adequat d’aquest servei públic. En aquesta tasca, Intersindical Valenciana sempre estarà donant suport, amb la lleiltat institucional que s’espera d’una organització sindical compromesa amb els valencians i les valencianes; però, també, amb la crítica constructiva, quan siga procedent, per la defensa de les condicions laborals del personal al servei de les institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat.

Felicitem de nou la nova consellera de sanitat i reiterem el nostre suport a la construcció d’uns serveis sanitaris públics de qualitat, que estiguen a l’alçada de les necessitats de les persones usuàries.