Sindicalisme

Intersindical, satisfeta per l’inici de la modificació de la Llei de Participació

Intersindical valora positivament l’aprovació de l’inici de la tramitació de la modificació de la Llei de Participació i Col·laboració Institucional per part de les Corts Valencianes.

28 / 02 / 2018 | Intersindical

El Ple ha aprovat per 70 vots a favor (PP, Compromís, Podem Ciutadans i els Agermantats) i 21 (PSPV-PSOE) en contra modificar aquesta llei que regula la subvenció a les organitzacions sindicals i empresarials en matèria de participació i col·laboració institucional aprovada en 2015.

El Sindicat vol agrair a tots els partits polítics el diàleg i la sensibilitat que han tingut

Des de la Intersindical Valenciana es vol agrair a tots els partits polítics el diàleg i la sensibilitat que han tingut en aquest assumpte, Intersindical Valenciana considera que ara s’obri un periode per capgirar una llei que afavoreix el bisindicalisme i vulnera la llibertat sindical. Per això, durant la seua tramitació en 2015, va proposar els grups parlamentaris de l’anterior legislatura una esmena a la totalitat en considerar que no era necessària ja que només era una llei per finançar dos sindicats i una patronal que estaven travessant una situació econòmica complicada.

Intersindical Valenciana en la present legislatura ha estat reunint-se amb tots els grups parlamentaris i membres del Consell per demanar-los la modificació de la Llei de Participació. Ho ha fet des del primer minut, proposant canvis per acabar amb una situació que es discriminatòria per al moviment sindical i la seua pluralitat. El Sindicat afirma, en contra d’algunes intervencions que ha escoltat hui a les Corts Valencianes, que ni la OIT, la Constitució Espanyola, la LOLS o qualsevol altra normativa legal espanyola obliguen al Consell a repartir les partides destinades a participació institucional destinades als sindicats o aquelles que servesquen per implementar la negociació col·lectiva i l’acció sindical entre els sindicats “més representatius”. Les partides destinades als sindicats poden, si hi ha voluntat política, abastar el conjunt dels sindicats. Tampoc existeix cap obligació legal en l’ordenament jurídic de finançar amb diners públics els sindicats.

Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana s’ha qüestionat, des de la seua promulgació, la necessitat de la Llei de Participació per finançar els sindicats i la patronal, i els criteris de repartiment de les partides destinades a aquesta. A més, ha demanat que tots els recursos destinats als sindicats es repartesquen en funció de les delegades i delegats sindicals obtesos en les eleccions sindicals per la qual cosa reitera la seua valoració positiva de la votació produïda hui a les Corts Valencianes.