Generalitat

Intersindical signa el pacte per a l’atenció de la salut mental

El Sindicat participa en la signatura del pacte autonòmic valencià per a l’atenció integral –social i sanitària- de la salut mental.

Signants del Pacte per a l'Atenció Integral de la Salut Mental
27 / 03 / 2018 | Intersindical

L’acte ha tingut lloc en el Palau de la Generalitat on estaven convocades les distintes entitats i sindicats que han col·laborat estretament en el document del Pacte des de fa més de dos anys. El passat 16 de gener, va tindre lloc l’última Mesa Sectorial de Trastorn Mental Greu, on es va tancar després de dos anys d’intens treball la nova reglamentació que comportarà un paradigma totalment nou en la nostra comunitat pel que fa a recursos econòmics, personals i tècnics.

Entre les distintes organitzacions que hem col·laborat amb la conselleria de Polítiques d’Igualtat i la conselleria de Sanitat, es troba la Intersindical Valenciana on ha fet especial èmfasi, en aquest dos anys que ha durat el procés d’elaboració del pacte, en la necessitat d’un canvi de model d’atenció a les persones amb trastorn mental greu, un model al nostre entendre que potencie la prevenció i la intervenció sociocomunitària, sense deixar de costat l’atenció en les residències i centres de dia.

Per al Sindicat, les línies que havia de reunir aquest pacte passaven substancialment per l’accessibilitat de l’usuari als recursos públics, tenint en compte el factor de la transversalitat que ha de ser l’eix que uneix de manera eficaç les distintes conselleries: la de Sanitat amb la de Polítiques d’Igualtat i Serveis Socials per poder donar un servei a l’altura d’una societat moderna.

El pacte implicarà una nova normativa de centres, a més d’una dotació econòmica de pla d’informes, estudiar la creació d’una Fundació Valenciana per a la inclusió i suport social a persones amb TMG, i culminarà amb la creació d’un observatori de la lluita contra l’estigma social.