Mobilitzacions

Intersindical torna a convocar mobilitzacions de bombers forestals

Des de sempre hem insistit que els incendis forestals, tot i que s’han de combatre tot l’any, s’extingeixen en hivern.

10 / 08 / 2018 | Intersindical

Malauradament, amb tot el pesar i a contracor, hem de reconèixer que les conselleries amb competències en la protecció del nostre patrimoni natural han deixat perdre tres hiverns sense fer el que toca. I ara, quan ens enfrontem al pitjor incendi forestal dels últims cinc anys, ens trobem sense una estructura integrada i integral de resposta davant les emergències i, a més, amb bona part del personal que ha de combatre aquestes catàstrofes en peu de guerra davant un conflicte laboral que porta tota l’actual legislatura sense obtindré cap resposta satisfactòria.

Dilluns 20 d’agost de 10 a 12 hores davant la seu de l’empresa TRAGSA a València

Durant els darrers mesos ha estat el cos d’agents mediambientals qui s’ha mobilitzat contra una dinàmica de diversificació funcional del tot irresponsable amb la qual, en contra de tots els preceptes de la prevenció de riscs laborals, s’ha posat en perill la seguretat de les treballadores i treballadors i, fins i tot, la de les persones a les quals s’ha d’atendre en situació d’emergència.

Ara, són les i els bombers forestals qui, més d’un any després de la signatura de diferents acords, s’han de tornar a mobilitzar per a exigir allò que mai no se li hauria d’exigir a una empresa pública: Responsabilitat i fiabilitat respecte als compromisos adquirits.

Com a primera mesura de pressió, Intersindical Valenciana ha convocat aquest personal a una concentració proper 20 d’agost, dilluns, de 10 a 12 hores, davant la seu de l’empresa TRAGSA en València per a manifestar el seu malestar pel menyspreu continuat de l’empresa envers les treballadores i treballadors i, a més, per a exigir el compliment dels acords signats, com ara la regulació de la segona activitat i l’adequació retributiva.

Aquesta primera jornada, des de la responsabilitat inqüestionable que caracteritza aquest col·lectiu laboral, ha adequat la intensitat de la mobilització al nivell d’alerta d’incendis que marca el calendari. Esperem no haver d’intensificar la pressió ni augmentar les jornades de lluita a partir de setembre.

A més a més, Intersindical va a iniciar un procés de coordinació i confluència dels diferents col·lectius laborals que han d’intervenir en situacions d’emergència per a defensar davant l’administració una proposta integral de protecció del territori i de resposta davant les emergències.