Laboral

23 / 06 / 2017 | Intersindical

Les centrals sindicals brasileres convoquen nova vaga general el 30 de juny

Una gran mobilització nacional, amb protestes, accions en totes les capitals, assemblees a les portes de les fàbriques, paralització del comerç, etc., seran les accions que han convocat de forma unitària el conjunt de les centrals sindicals de Brasil per al proper dia 30 de juny.

Aquesta vaga dóna continuïtat a l’exitosa vaga general, que tot i el sistemàtic boicot dels mitjans de comunicació, es va realitzar el passat 28 d’abril contra les reformes proposades per l’il·legítim govern del president Témer: la Reforma Laboral i de la Seguretat Social.

L’expectativa, davant l’esgotament del govern de Témer, cada vegada més acorralat per denúncies de corrupció, és que el moviment supere el realitzat durant la passada vaga. Dia a dia va quedant clar per al conjunt de la població, especialment per als sectors més humils, que el cop d’estat no era per millorar les seues vides, sinó per mantenir el poder dels que han dominat Brasil des de fa cinc-cents anys i que el veien perdre amb els governs de Lula i Dilma. També estan comprovant, a través dels intents privatitzadors, com les potències estrangeres estaven darrere d’aquest procés.

Una mostra significativa dels èxits de la mobilització popular i que la descomposició de la base aliada del govern avança, ha estat la primera gran derrota que ha patit aquesta setmana a la Comissió d’Afers Socials del Senat on l’oposició ha aconseguit derrotar la proposta de reforma laboral.

Intersindical Valenciana dóna suport a les treballadores i treballadors del Brasil en la seua lluita contra les reformes de l’il·legítim govern Témer i en l’exigència de la seua renúncia i la immediata convocatòria d’eleccions.

DIREITAS JA!