Llengua

La Intersindical qualifica les sentències del TSJPV sobre la llengua d’“antivalencianes”

El sindicat es manifesta contra unes resolucions “polítiques i no jurídiques”.

07 / 09 / 2018 | Intersindical

La Intersindical Valenciana es va manifestat ahir davant del Tribunal Superior de Justícia del País Valencià (TSJPV) per mostrar el seu rebuig a les sentències del TJSPV que van anul·lar 11 articles del decret d’usos lingüístics en l’administració valenciana i bona part del decret de plurilingüisme. Aquestes resolucions, des del punt de vista del sindicat, responen més a “valoracions polítiques que no jurídiques, i només poden ser qualificades d’antivalencianes, ja que van, fins i tot, en contra de la jurisprudència del TSJPV, del Tribunal Suprem i del Tribunal Constitucional”.

En aquesta línia, el sindicat denuncia que existeix una “manca de rigor jurídic a les quatre sentències sobre el decret d’usos lingüístics” i s’empara en la promoció i defensa de la llengua pròpia que fixa la llei d’ús i ensenyament del valencià. És per això que des de la Intersindical recorreran la resolució davant el Tribunal Suprem.

En la concentració han participat entitats com Escola Valenciana, Plataforma per la Llengua, Plataforma pel Dret a Decidir o Acció Cultural del País Valencià.