Drets de les dones

Les dones fan història

Rajoy ha d’assumir de manera immediata les propostes del moviment feminista

09 / 03 / 2018 | Intersindical

El 8 de Març de 2018 passarà a la història com la jornada que les dones van eixir dels centres de treball per a omplir de dignitat i coratge els carrers de les ciutats. Va ser la revolta feminista, la marea morada, la que va dir alt i clar que ja n’hi ha prou de discriminacions contra més de la meitat de la societat. Tots els mitjans de dins i fora destaquen avui el protagonisme i la referència que les dones de l’estat espanyol representen per al moviment feminista internacional, en una demostració de força arrelada i compartida, transversal, cooperativa i coral.

La immensa demostració de força de la Vaga General de 24 hores, amb els piquets, les concentracions i unes multitudinàries manifestacions, imatges que han pegat la volta al món, expressen la urgència de capgirar la situació de discriminació que pateixen les dones en tots els àmbits de la vida.

“Exigim al president Rajoy que convoque les representants del moviment feminista a un procés de diàleg i negociació per a promoure un marc legislatiu amb recursos que garantisquen la plena igualtat”, ha manifestat Intersindical Valenciana. “Han de ser les representants del moviment feminista, organitzadores de les grans mobilitzacions dels últims anys, les interlocutores legítimes d’una negociació que vénen exigint des de fa anys, un diàleg que ha d’abordar temes com els assassinats i les agressions contra les dones, la violència masclista o la bretxa salarial, entre altres”.

El Sindicat denúncia el govern espanyol i les entitats patronals, a les quals insta a acabar amb segles de discriminacions i menyspreu contra les dones: “No ens valen gestos ni bones paraules. Volem fets, recursos, lleis i normes que ho possibiliten. No esperarem més, ho volem ara mateix”.

Intersindical Valenciana ha valorat de manera “extraordinàriament positiva” el massiu seguiment de la vaga de 24 hores en sectors com l’educació, la sanitat, les administracions públiques o els mitjans de comunicació, així com en múltiples empreses públiques i privades, i ha felicitat totes les dones –militants feministes, sindicalistes, joves, majors, nouvingudes, vaguistes, precaritzades…– pel coratge i la fermesa que han demostrat: “Ni les confusions provocades per altres convocatòries interessades ni les pressions de la patronal poden eclipsar l’èxit d’una jornada que ja forma part de les pàgines més dignes de la història de la humanitat”.

Què demanem les treballadores valencianes?
  1. Què demanem les treballadores valencianes?
  2. Millorar les condicions laborals de les dones i la fi de la desigualtat laboral. Assolir la supressió de la bretxa salarial i el sostre de vidre, així com la igualtat en les pensions.
  3. Derogar la Reforma laboral i de les reformes de les pensions de 2011 i 2013 que afecten de manera molt negativa les dones de totes les edats.
  4. Posar fi a l’assetjament sexual en l’àmbit laboral, la precarietat laboral i l’alta taxa de contractes amb jornades parcials i de curta durada.
  5. Promocionar la conciliació familiar i personal, mitjançant la inclusió dels convenis col·lectius de mesures de conciliació que milloren els drets mínims establerts en la normativa laboral. Aplicar amb flexibilitat els horaris establerts, afavorir la formació i promoció professional de les persones que han gaudit dels drets a la conciliació de la vida laboral i familiar.
  6. Acabar amb la discriminació en l’accés a l’ocupació i la disminució de la taxa d’atur de les dones.
  7. Elaborar i aplicar els plans que contempla la Llei d’Igualtat (article 45). Aprovar mesures per a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral, negociar-les i acordar-les amb els sindicats.
  8. Convocar amb caràcter immediat totes les organitzacions feministes del Pacte valencià contra la violència de gènere per a avaluar-lo i impulsar totes les mesures que conté.
  9. Exigir la regulació de permisos per naixement i adopció iguals i intransferibles per a dones i homes.