Retallades

Ni el conseller Vela retira el decret ni els sindicats suspenen les mobilitzacions

Intersindical Valenciana considera necessari intensificar la mobilització després de la reunió de la Mesa General d’aquest matí.

Representants d'Intersindical en la reunió d'aquest matí.
01 / 03 / 2012 | Intersindical

Hui ha tingut lloc la reunió de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública Valenciana per tractar sobre les retallades que afecten els salaris del personal de la Generalitat valenciana. Aquesta és la primera reunió negociadora que es produeix amb el conseller d’Hisenda i Administracions Públiques, José Manuel Vela, des que el 4 de gener va ser presentat el Decret Llei 1/2012 –més conegut com a decret Vela–. Cal recordar que aquest suposa una reducció en els salaris del personal docent, sanitari i de l’Administració del Consell de 258 milions d’euros.

Els cinc sindicats han demanat la retirada o la suspensió del decret llei per obrir la negociació

Els cinc sindicats han demanat la retirada o la suspensió del decret llei per obrir un període de negociació real que evite que les treballadores i treballadors i els serveis públics paguen els efectes de la crisi i de la mala gestió financera del govern valencià.
El conseller Vela, acompanyat de la consellera d’Educació, Maria José Català, i del conseller de Sanitat, Luis Rosado, no ha volgut ni retirar el decret ni suspendre’n l’aplicació. Una aplicació que s’ha iniciat hui amb la reducció d’una part significativa de la jornada i de les retribucions del personal interí de l’Administració del Consell. Una reducció que afecta unes 1.500 persones, que han vist reduïda la jornada i els salaris entre un 30 % i un 40 %.
En aquest context i en vista de la postura intransigent i poc negociadora del conseller Vela, Intersindical Valenciana, junt amb els sindicats restants, ha decidit proposar a la Generalitat continuar les negociacions per evitar que siguen treballadores i treballadors els qui paguen el balafiament dels recursos públics i mantindre totes les mobilitzacions convocades per forçar el govern valencià a rectificar. La propera reunió serà dilluns 5 de març.
Per a la Intersindical Valenciana, en la reunió del proper dia 5 de març, no es pot partir ni del decret llei ni del document que ha presentat aquesta setmana la Generalitat. Els dos documents parteixen d’un mateix propòsit: fer caixa a costa del personal del sector públic.
Per tant, Intersindical Valenciana fa una crida al conjunt de les treballadores i treballadors del sector públic i a la ciutadania valenciana a continuar al carrer per oposar-se a les retallades i exigir uns serveis públics i de qualitat.

Paco
01 / 03 / 2012 - 22:18

ara que esteu negociant amb Conselleria perque volen suavitzar el decret, us demanaria que una de les condicions que posareu fora que no es redueixen les plantilles d’Infantil i Primària. Açò comportaria que molts funcionaris foren suprimits o desplaçats i que molts interins es quedaren sense feina. Potser que l’anunci que feren sobre reducció de plantilles fora per acollonar-nos, no ho sé, però pense que ara és el moment de aconseguir que tiren enrrere en la seua intenció de augmentar la ratio mestres-alumnat. Espere que ho tingau en compte. Salutacions

concha
02 / 03 / 2012 - 21:29

jo també espere q recordeu als discapasitats com a colectiu dins dels interins o laborals.