Eleccions sindicals

Vota Intersindical Justícia. Juntes, junts, avancem

El proper 31 de maig tindran lloc les eleccions sindical de Justícia de València.

29 / 05 / 2018 | Intersindical

Intersindical Justícia – Intersindical Valenciana es presenta per defensar les treballadores i treballadors del sector com hem estat fent des de fa anys. Ara és el moment de decidir noves majories sindicals. És el moment de sumar forces per encarrilar una nova etapa i construir el futur. Per la nostra part, el compromís de continuar treballant amb total transparència per tot allò que ens hem proposat. Per eixe motiu et demanem la teua participació i el teu vot.

La convocatòria d’eleccions sindicals és un bon moment per fer balanç del que s’ha fet en els quatre anys anteriors, dels objectius acomplits i d’aquells que encara no s’han aconseguit i pels quals cal continuar lluitant, amb més força si cap, per tal de que més prompte que tard, siguen una realitat.

En aquest període s’ha produït un canvi en el govern valencià, i per tant, en les persones que conformen la Conselleria de Justícia. No així en el govern de l’Estat, que continua ocupat pel mateix equip responsable de les retallades salarials i de drets laborals.

Pel que fa a les competències autonòmiques en matèria de negociació, la nostra organització ha de mostrar-se orgullosa pel treball fet i per tot allò que s’ha aconseguit en els darrers dos anys: la negociació de les RLT’s i l’augment del complement específic, la negociació i implantació del PAC de carrera professional, la regulació de les comissions de servei, la recuperació de drets laborals, la negociació del Pla d’Igualtat, etc. No així amb la negociació de les borses d’interins, que malgrat la tasca realitzada per Intersindical proposant, explicant, argumentant i defensant un nou model de funcionament, ens hem trobat amb l’oposició de l’administració i de la resta d’organitzacions sindicals.

Per una altra banda, amb els nostres serveis jurídics també hem aconseguit èxits en la defensa dels interessos de la nostra afiliació i, per extensió, de la resta de tot el col·lectiu,  com ara la devolució de la paga extraordinària, el cobrament de les Incapacitats temporals de més de sis mesos, les suplències del cos d’Auxili, l’obligació de l’oferta de places de les Unitats Administratives en els concursos de trasllats, etc.

Respecte a l’àmbit de competències del Ministeri de Justícia no podem dir el mateix. Com tots sabeu, Intersindical no té representació en aquest àmbit, i tan sols tenim l’oportunitat de dirigir les nostres propostes per escrit, però la sensació que tots tenim és que allí s’avança molt poc i que reformes que nosaltres considerem urgents, pareix que ni tan sols es plantegen. Nosaltres insistirem en eixes propostes i en demanar a la resta d’organitzacions amb representació en la Mesa Sectorial del Ministeri, que les estudien, les facen seues si ho consideren i les defensen davant el Ministeri de Justícia.