Intersindical Valenciana i el Sindicat Ferroviari del País Valencià traslladem el nostre condol a la seua família i a les companyes i companys de lluita.
Des d’Intersindical Valenciana i el Sindicat Ferroviari del País Valencià volem expressar el nostre profund dolor per la defunció del company Roberto “Beto” Pianelli, històric dirigent sindical, militant obrer i referent imprescindible del sindicalisme combatiu a l’Argentina i a nivell internacional.
La mort de Beto Pianelli representa una pèrdua enorme per al conjunt del moviment sindical i per a la classe treballadora. Secretari General de l’Associació Gremial de Treballadors del Subterrani i Premetro (AGTSyP), va ser un sindicalista de base, honest i valent, constructor d’organització col·lectiva i exemple de compromís amb la lluita per la justícia social i la transformació profunda de la societat.
Recentment, Beto va estar a València, compartint amb nosaltres anàlisi, preocupacions i esperances sobre la greu situació que travessa el poble argentí. Va vindre a informar, a teixir suports i a enfortir la solidaritat internacional en la lluita contra les polítiques antisocials i autoritàries del govern de Javier Milei, reafirmant la seua ferma convicció internacionalista i la seua confiança en la unitat de la classe treballadora més enllà de les fronteres.
_.jpeg)
Amb Beto ens van unir la solidaritat, el suport mutu, la companyonia i la coincidència plena en la necessitat d’organitzar a la classe obrera, enfortir el sindicalisme combatiu i lluitar col·lectivament per una transformació social que pose la vida i la dignitat en el centre, enfront del capitalisme salvatge i les seues polítiques de misèria.
En aquests moments tan difícils, traslladem el nostre més sincer condol a la seua família, a les seues companyes i companys de lluita, als Metrodelegats i a tot el moviment sindical argentí. El seu exemple, la seua coherència i la seua trajectòria continuaran sent una referència per als qui lluitem per un món més just.
Company Beto Pianelli, present.
Ara i sempre.