Des de l’Àrea LGTBI+ d’Intersindical Valenciana condemnem el greu atac homòfob en l’IES Baltasar Porcel

31 / 03 / 2026 | lgtbi

DAVANT L'ODI, NI UN PAS ENRERE

Des de l’Àrea LGTBI+ d’Intersindical Valenciana manifestem el nostre més profund rebuig i condemna davant els greus fets ocorreguts en l’IES Baltasar Porcel d’Andratx (Mallorca). La denúncia pública realitzada pel professorat sobre una
dinàmica de violència i atacs directes contra la diversitat és un senyal d’alarma que afecta a tota la societat i que, com a sindicat de classe, no podem tolerar.

Tolerància zero davant l’odi a les aules
No podem permetre que els centres educatius, que han de ser espais segurs de convivència i respecte, es convertisquen en escenaris de fustigació. Els insults, les amenaces i el boicot a les activitats de sensibilització no són coses de xiquets, són manifestacions d’odi que atempten contra la dignitat de les persones i el dret a una educació en llibertat.

El professorat i el personal dels centres no estan sols
Volem traslladar tot el nostre suport i solidaritat a les i els docents de l’IES Baltasar Porcel. Defendre els valors d’igualtat i diversitat és una responsabilitat col·lectiva i democràtica que assumim com a sindicat, i és inacceptable que el professorat patisca coaccions o violència per complir amb el seu compromís amb els drets
humans.

La nostra exigència com a sindicat
L’Àrea LGTBI+ d’Intersindical Valenciana exigim a les administracions educatives:
• Protocols contundents: Que s’apliquen de manera immediata les mesures de protecció necessàries per a l’alumnat LGTBI+ i el personal docent.
• Educació en valors: Reforç de les polítiques d’igualtat perquè la diversitat siga respectada en tots els àmbits, des de les aules fins a qualsevol centre de treball.
• Fermesa institucional: Que les institucions públiques actuen amb determinació i no permeten que els discursos d’odi guanyen terreny en els servicis públics.

Ni un pas arrere en drets. Continuarem treballant perquè les nostres escoles i instituts siguen espais lliures de LGTBI-fòbia




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.