Moviments socials

Intersindical col·labora en l’elaboració del nou reglament sobre els centres de persones majors

Una representació d’Intersindical Valenciana es va reunir dijous 19 d’octubre en la Conselleria de Polítiques Inclusives i d’Igualtat per tractar la modificació de l’Ordre de 4 de febrer, de 2005, de la Conselleria, per la qual es regula l’autorització i funcionament dels centres de persones majors.

Imatge d'una activitat en grup en el centre de dia i residència de persones majors dependents de Quart de Poblet.
20 / 10 / 2017 | Intersindical

El Sindicat col·labora estretament en la mesa de treball creada per a tal fi amb la resta d’organitzacions i l’administració. Intersindical ha aportat tres propostes i idees per modificar el reglament que per a nosaltres són clau en l’atenció a les persones majors en centres residencials:
1-La necessitat de l’augment de la plantilla en aquestos centres, especialment de l’assistencial.
2-La implantació de sistemes normalitzats de treball.
3-La gestió per processos i una organització de les tasques a realitzar centrada en l’atenció al major com a subjecte actiu i amb capacitat de decidir sobre allò que incideix en la seua vida.

A més, Intersindical Valenciana ha defensat amb contundència la millora de les condiciones laborals de les treballadores i treballadors. Una assistència integral en tots els aspectes, com ara demanar que s’incloguen en la cartera de serveis alguns que hui no hi estan, com la perruqueria, la podologia o el subministrament de roba i calçat a aquelles persones que no disposen de mitjans econòmics per a comprar-ne.

Finalment, el Sindicat vol deixar constància de la seua preocupació i defensa dels drets laborals, així com de la seua sensibilitat per les circumstàncies que envolten a aquells ciutadans més desemparats, entre ells, les persones majors i dins d’aquest col·lectiu, les persones majors dependents.