Intersindical Inclusiva

Intersindical Valenciana aporta esmenes al nou Decret de Coordinació Interadministrativa

16 / 01 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana a través del sindicat STAS s’ha reunit hui amb el Secretari Autonòmic de Planificació i Organització del Sistema, Xavier Uceda, per a tractar els continguts del nou decret de Coordinació Interadministrativa que afectarà directament les condicions laborals de les treballadores i treballadors municipals de serveis socials.
En l’anterior reunió amb el SA va acudir també el sindicat Intersindical Salut que va conéixer de primera mà els continguts del nou decret que afecten el sector.
En la reunió, el Sindicat ha realitzat les següents aportacions per a la millora d’aquest decret que es desenvoluparà en els pròxims cinc anys i que suposarà una “funcionarització” d’alguns treballadors que fins ara estan fent tasques eventuals de suport a través de contractes-programes que precaritzen les relacions laborals.
La Intersindical ha exigit que es complisca de facto el que diu el nou decret sobre la plurianualitat dels contractes que, en aquest moment, són d’un any com a màxim; el decret promet una estabilitat d’almenys quatre anys el què redunda en una major estabilitat dels serveis públics de les mancomunitats. El nou decret es converteix així en “força de llei” que obliga les mancomunitats i ajuntaments a complir aquestes noves bases que atorguen estabilitat a les treballadores i treballadors, la qual cosa redundarà en el bon servei que tinguen els usuaris dels serveis socials.
En aquest sentit, cal agrair el treball de valoració del decret que ha realitzat la companya de STAS i delegada, una treballadora social de la mancomunitat de El Xarpolar (Alacant) que ha acudit hui a la reunió i defensat aquestes qüestions.
En resum, Intersindical Valenciana dóna suport a aquesta nova normativa que suposa un desenvolupament de la nova llei de Serveis Socials Inclusius en la línia de dotar de qualitat i estabilitat als serveis socials perquè no siguen la germana pobra de les administracions sinó una peça essencial en les nostres democràcies complexes i centrades en el valor del suport als éssers humans més vulnerables.

Francis
16 / 01 / 2020 - 23:35

Los Aytºs estaremos sometidos:
1.- mientras no desaparezca la norma sobre el techo del Cap I.
2.- mientras la administración general imponga los fundamentos de derecho de forma tiránica a la administración especial
(tenemos delante personas, no datos ni ordenadores)

Francis
16 / 01 / 2020 - 23:36

Los Aytºs estaremos sometidos:
1.- mientras no desaparezca la norma sobre el techo del Cap I.
(tenemos delante personas, no datos ni ordenadores)