Per Intersindical Valenciana la solució al problema del finançament sols es resoldrà amb la mobilització social

17 / 06 / 2021 | Intersindical

Una vegada més, la Ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va donar llargues als representants de la Plataforma per un Finançament Just, quan reivindicaren una reforma del finançament autonòmic que revertisca la discriminació del País Valencià en aquesta matèria. Ara ha estat l’actual ministra del PSOE, però podríem fer una llarga llista de representants polítics de tots els colors que, en un moment o altre, han vetat les aspiracions dels valencians i valencianes a posar fi al greuge comparatiu i l’espoli al qual estem sotmesos.

El problema és que la nostra classe dirigent, integrada en la delegació de la Plataforma, és incombustible al fracàs i continua perseverant en una negociació política elitista com a model d’estratègia:  declaracions institucionals a les Corts, fins i tot al Congrés, delegacions a Madrid, reunions de despatxos, compromisos de legislatura, etc. Tot molt exquisit, però no avancem ni un mil·límetre i, mentre tant, seguim infrafinançats, incrementant el deute de la Generalitat, invertint la quarta part dels Pressupostos de la Generalitat en la seua devolució i sense poder destinar més de 6.000 milions d’euros a l’educació, la sanitat, els serveis socials o a reforçar el nostre dèbil sistema productiu.

Segurament és el moment de canviar l’estratègia i incrementar la intensitat en les formes de reivindicació. Ara ja toca plantar cara. Els valencians i valencianes no volem ni podem seguir acceptant que la nostra renda per càpita estiga per sota de la mitjana de l’Estat i, així i tot, seguir contribuint a l’erari públic com si fórem l’epicentre de la riquesa. El Levante feliz no existeix i aquesta és una qüestió que ha d’interioritzar la nostra classe dirigent, rebel·lant-se contra aquesta realitat, canalitzant el desig popular d’una vida millor i encapçalant el sentiment de dignitat que sura al dir que ja hi ha prou, que fins ací hem arribat.

És per això que des d’Intersindical Valenciana venim treballant fa temps, junt a la Crida pel Finançament, per articular una resposta social ampla, transversal, unitària i sostinguda en el temps. Pensem que cal recuperar l’esperit de novembre de 2017 i tornar a eixir a places i carrers d’arreu del País, per fer palès davant l’Estat el rebuig més absolut a una política territorial i financera que ens discrimina com a poble.

Un treball, aquest, que posem al servei del President de la Generalitat i del Consell alhora que exigim que assumisquen la seua responsabilitat política i pública, posant-se al capdavant de la mobilització, amb determinació, amb valentia i amb una consciència clara de a qui representen: als valencians i valencianes.