Solidaritat i pau

Solidaritat amb la CSI d’Astúries davant la situació que es viu a Vauste Xixón

20 / 04 / 2019 | Intersindical

Els sindicats sotasignats volem manifestar la nostra total solidaritat amb el Corrent Sindical d’Esquerra de Asturies, i denunciar la situació que s’està vivint a l’empresa Vauste de Xixón, amb un fustigació total contra Nacho Fuster, Secretari General de la CSI d’Astúries, i contra la secció sindical de la CSI a Vauste.

Recentment, l’empresa va comunicar al Comitè d’Empresa la seva intenció d’aplicar un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO), per segons paraules de l’empresa manca de comandes. Davant aquesta situació els sindicats CCOO, UGT i USO en comptes de defensar els drets de la plantilla han optat per culpabilitzar la CSI de la situació per haver-se mobilitzat denunciant el que l’empresa acaba de notificar.

Fa 3 setmanes, la Sala Social del TSJA de Asturies declarava que s’havia violat per part dels sindicats CCOO, UGT i USO el dret llibertat sindical del Corrent Sindical d’Esquerra pel que fa a la secció sindical de la CSI Vauste. El motiu pel qual havien violat els drets fonamentals d’aquest sindicat era l’impedir l’exercici de l’acció sindical.

Resulta particularment lamentable que CCOO, UGT i USO pretenguen, un cop més, carregar contra la CSI per la seva actitud reivindicativa, intentant atribuir a les seves mobilitzacions la implementació del ERTO per part de l’empresa. La recent condemna confirmada pel TSJA contra aquests tres sindicats per violar el dret a la llibertat sindical de la CSI és una clara demostració de la manca de criteri dels dirigents sindicals de CCOO, UGT i USO de Vauste i de la seva mala fe a la hora de jutjar la situació de l’empresa, i de la seva complicitat en la política repressiva de la direcció, donant prioritat a la rivalitat sindical abans que als interessos de la plantilla.

L’ERO confirma la situació que s’anunciava per part de la CSI i pel que a més els membres de la secció sindical són objecte de sancions, querelles criminals (algunes ja sobresegudes), actes de suspensió per violació del dret d’informació, etc.

L’aplicació del ERTO i de les conseqüències que això pot comportar a la plantilla de Vauste són exclusivitat de la direcció de l’empresa i mai més d’unes mobilitzacions d’un sindicat, que precisament el que pretén és fer front a una nova agressió patronal. Els sindicats de classe sabem que els drets de la classe treballadora es guanyen lluitant i mitjançant acció sindical, i per tant és absurd culpabilitzar a l’acció sindical d’una decisió que obeeix exclusivament a interessos de l’empresa.

Per tant acabem aquest escrit manifestant el nostre total suport a les i els companys de la CSI-Vauste, i ens comprometem a recolzar la seva lluita en la mesura de les nostres possibilitats de la manera en què la CSI cregui oportú.

Signat:

Confederació Intersindical Galega CIG,