Mesa general de la Funció Pública

Hisenda exclou al personal de sanitat, educació i justícia del repartiment del 0,2% per al 2018

Intersindical Valenciana considera que la proposta d’acord vulnera la legalitat vigent

05 / 11 / 2018 | Intersindical

La Generalitat Valenciana ha convocat la Mesa General de Negociació del personal funcionari, estatutari i laboral per al proper 8 de novembre de 2018, a les 10 hores, a la Ciutat de la Justícia de València, per negociar la proposta d’acord del Consell per la qual es formalitza el compromís de distribució de la massa salarial addicional per a 2018. Aquesta ha tornat a presentar una proposta que ja va ser rebutjada al mes de juliol per la part sindical. Malgrat aquest rebuig es torna a insistir en una distribució que margina al personal dels sectors docent, sanitari i justícia que queden exclosos.

A més, es fa una proposta per debatre en la Mesa General de Negociació que afecta al personal del sector públic instrumental que no forma part d’aquest òrgan de representació i negociació, mentre que sí ho són el sector de l’Administració del Consell, el personal docent, sanitari i de justícia. És incomprensible que es pretenga negociar la distribució d’un fons addicional per 2018 d’un personal que no hi forma part de la Mesa General de Negociació. Però també és greu i inacceptable que el 0,2% que correspon al personal estatutari, laboral i funcionari de la Generalitat es repartesca entre el personal del Sector Públic Instrumental per resoldre el problemes de manca de recursos del Consell.

Per altra banda la proposta del Consell s’allunya dels objectius marcats pels PGE 2018, en els que s’especifica que aquest 0.2% addicional anirà destinat a la implantació de plans o projectes de millora de la productivitat o l’eficiència, la revisió de complements específics entre llocs amb funcions equiparables, l’homologació de complements de destinació o l’aportació a plans de pensions. Tot un seguit d’orientacions que, per a res, concorden amb les motivacions que justifiquen la proposta del Consell; més orientada a l’ordenació del sector públic instrumental i el dimensionament de les seues plantilles que altra cosa.

Intersindical Valenciana exigeix que el Consell no seguesca per aquest camí i que el 0,2% del fons addicional del personal funcionari, estatutari i laboral del sectors de justícia, sanitat, educació i administració del Consell vagen destinats a qui pertoca i que es repartesquen de forma línial, atenent a les recomanacions dels PGE 2018 i que recull les disposicions de l’Acord Govern espanyol - Sindicats per la millora de l’ocupació pública i les condicions de treball. Per tant, entenem que existeixen fòrmules legals que permeten que totes i cadascuna de les empleades i empleats públics de la Generalitat Valenciana puguen cobrar el 0,2% del fons addicional i així compensar, encara que siga amb un percentatge molt xicotet la pèrdua de poder adquisitiu dels darrers anys.

Respecte del personal del sector públic instrumental, Intersindical Valenciana considera que la negociació de les seues condicions laborals i del repartiment del 0,2% del fons addicional que els hi pertoca cal fer-ho en cadascuna de les seues meses de negociació, en cap cas en la Mesa General de Negociació que no és l’òrgan competent legalment per fer-ho. A més, el Sindicat considera que si cal augmentar les seues retribucions o millorar les plantilles de les empreses públiques, la Generalitat ha de destinar el recursos necessaris per fer-ho, però sense llevar-los del fons addicional del personal funcionari, laboral i estatutari de la Generalitat Valenciana.

Finalment, Intersindical Valenciana considera que la proposta de la Conselleria d’Hisenda, feta per segona vegada, se situa al marge de la legalitat i és una greu discriminació per una gran majoria de la plantilla de la Generalitat per la qual cosa els serveis jurídics del sindicat estudiaran les mesures legals i els òrgans del sindicat les mesures de pressió per impedir aquest abús.