Pensions

17 de juny, per unes pensions públiques dignes

El proper 17 de juny està convocada per la Coordinadora en defensa del sistema públic de pensions una nova jornada reinvindicativa en nombroses ciutats de l’estat i del País Valencià.

07 / 06 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana dóna suport, com ho ha fet sempre, a aquesta mobilització en compartir les seues reivindicacions i la necessitat de pressionar el govern, governe qui governe, per mantindre el sistema públic de pensions i millorar-lo per garantir una pensió pública a totes les persones.

Intersindical Valenciana reconeix la legitimitat de la Coordinadora en defensa del sistema públic de pensions per negociar amb el govern i els partits polítics en representar les persones pensionistes que estan mobilitzades, des de fa anys, per defensar el dret a una pensió digna. Aquest n’és un altre motiu pel qual nosaltres donem suport a aquesta Coordinadora i reconeixem la seua representativitat i legitimitat.

El Sindicat fa una crida a la seua afiliació, la seua militància, les treballadores i treballadors i la societat en general per donar suport a les mobilitzacions del 17 de juny i a totes aquelles unitàries encaminades a aconseguir les legítimes reivindicacions del col·lectiu de persones pensionistes. Entre aquestes es troben: el blindatge de les pensions en la Constitució, la revaloració automàtica de les pensions segons l’IPC, l’establiment de la pensió mínima igual al salari mínim interprofesional, la derogació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013, l’eliminació de la bretxa de gènere en les pensions, la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, l’eliminació de copagament farmacéutic i el restabliment de l’edat de jubilació als 65 anys.

Jesús Carlos Esteban de la Rubia
09 / 06 / 2019 - 13:14

No se si jubilarme este año: 31-10-2019 o al próximo; 02-01-2020 estoy de profesor funcionario de secundaria en muface con 60 años cotizados. Este 31-10- 2019 tendré 61 años cotizados