Pensions

Intersindical dóna suport manifestació per unes pensions dignes

El Sindicat se suma a la manifestació del proper dimecres 16 d’octubre,que tindrà lloc a Madrid, convocada per la Coordinadora Valenciana i la Coordinadora Estatal en defensa del sistema públic de pensions.

11 / 10 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana considerava que, després del resultat de les eleccions del passat 28 d’abril, es constituiria un nou govern progressista que deixaria enrere, mitjançant la seva derogació, tant la repressiva llei Mordassa com les últimes reformes laborals - 2010 i 2012 - i de pensions - 2011 i 2013 – que van ser imposades pel govern espanyol i que tan greus conseqüències tenen per al futur del Sistema Públic de Pensions. A aquestes lleis cal afegir que l’ocupació és cada vegada més precària i està pitjor retribuïda, així com la bretxa salarial entre dones i homes, que augmenta en lloc de reduir-se o l’infrafinançament que qüestiona greument la capacitat de la Generalitat Valenciana per a implementar les seves polítiques socials.

S’han perdut molts mesos, no va haver acord entre els partits polítics progressistes i es van convocar noves eleccions generals, tot malgrat que l’opinió majoritària de la societat que reclama un govern progressista.

Davant la convocatòria electoral, el nostre sindicat aposta per un programa de govern que tinga com a prioritat una agenda favorable als interessos de les treballadores i treballadors, dels col·lectius socials més vulnerables i de la majoria de la societat. Cal, des del nostre punt de vista, una agenda que acabe amb les polítiques neoliberals que tan de mal han causat. És per això, que des de la Intersindical Valenciana es considera que cal una mobilització, sostinguda en el temps, ferma i decidida per forçar els partits i el nou govern que isca de les eleccions del 10 de novembre a aplicar polítiques socials, laborals i económiques favorables a la majoria social i la classe treballadora que acabe amb les desigualtats socials, la precarietat i l’exclusió social.

En aquest context, des del Sindicat donem suport a la manifestació que han convocat la Coordinadora Valenciana i la Coordinadora Estatal en Defensa del Sistema Públic de Pensions per al proper 16 d’octubre, a les 11:00 hores, de la Porta del Sol de Madrid que acabarà a les portes del Congrés a les 12:00 hores, així com a les Marxes de Pensionistes que estan recorrent l’estat, per revindicar unes pensions públiques dignes per a totes i tots. A més, també donem suport a la mobilització estatal descentralitzada del 26 d’octubre per defensar allò que és i hauria de ser públic i els drets socials i laborals convocada per nombroses entitats i plataformes socials i laborals.