Drets socials

Intersindical Valenciana participarà en les mobilitzacions per la consolidació del personal públic en abús de temporalitat

Al País Valencià es convocarà una única manifestació a València amb el lema “Per la consolidació del personal públic en abús de temporalitat”

25 / 02 / 2021 | Intersindical

El proper 19 de març la Coordinadora Estatal de Personal Públic Temporal ha convocat una mobilització al conjunt de l’Estat per commemorar el primer aniversari de la públicació de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE). Sentència que condemna taxativament l’abús de la temporalitat laboral del personal en les diferents administracions públiques estatals.

L’esmentada sentència constata la deficient transposició de la directiva europea sobre treball a temps determinat en l’ordenament intern a l’àmbit públic. Raó per la qual el personal públic interí queda despotegit davant l’abus de les diferents administracions, que cobreix amb personal temporal llocs de treball de cartàcter estructural i permanent. Una pràctica habitual que se n’aprofita de l’absència de mecanismes de sanció per a les administracions incomplidores, tal com estableix la norma europea.

El problema és que, transcorregut un any des de la sentència, no hi ha hagut cap proposta formal i seriosa de les administracions per acabar amb aquest abús, modificant la norma bàsica en matèria d’ocupació pública per introduir mecanismes de sanció, ni tampoc s’han habilitat mecanismes extraordinaris que faciliten la consolidació de l’ocupació a les persones que pateixen l’abús.

Cert és que s’han produït moltes les manifestacions públiques de solidaritat amb aquest col·lectiu per part de partits polítics i institucions i també que s’ha reforçat la idea de la necessitat d’un canvi legislatiu. Malauradament, el temps passa sense albirar-se cap solució al problema. Més bé, sembla que la intenció de les administracions siga avançar inexorablement (i a pesar de la situació de pandèmia) amb l’execució de les ofertes d’ocupació massives acordades pel PP i UGT, CCOO i CSI-F en 2017, que, com ja ha manifestat el TJUE, no suposen un mecanisme de sanció front a l’abús, ni una compensació a les persones objecte del mateix.

Per totes aquestes raons, des dels col·lectius de personal temporal i de les organitzacions sindicals que donem suport, pensem que cal seguir amb les mobilitzacions. La més important en les pròximes dates serà del 19 de març. Al País Valencià es convocarà una única manifestació a València. El lema principal serà “Per la consolidació del personal públic en abús de temporalitat”. A més, es farà émfasi en la necessitat de paralitzar aquelles convocatòries de concurs-oposició que no estiguen en execució i que afecten a personal temporal en abús.

Intersindical Valenciana fa una crida a les empleades i emplats públics temporals, a les organitzacions sindicals i al conjunt de la societat a participar a les mobilitzacions. Perquè és un problema que afecta, no sols a les més de 800.000 persones que pateixen aquesta situació en el conjunt de l’Estat, sinó que, a més, incideix de ple en la qualitat dels serveis públics que rebem.