Drets laborals

Intersindical Valenciana mostra el seu suport a les tres companyes en vaga de fam en lluita contra l’abús de temporalitat

07 / 05 / 2021 | Intersindical

Des de la Intersindical Valenciana volem mostrar el nostre suport a les tres companyes que estan en vaga de fam per lluitar contra l’abús de temporalitat a què estan sotmesos més de 800.000 persones ocupades en el sistema públic.

Ara, el seu treball, després de dècades d’experiència en pro de aquest sistema, depèn d’aprovar uns processos selectius mal anomenats d’estabilització, contraris a el Dret Europeu, per la inexistència d’una sanció a l’abús, propiciant l’acomiadament lliure i gratuït de treballadores i treballadors amb una edat mitjana de 50 anys, majoritàriament dones, amb càrregues familiars i en risc d’exclusió laboral, per totes les administracions de l’Estat.

Aquesta situació, es veu agreujada per la pandèmia en què el personal empleat públic ha demostrat sobradament estar a l’altura amb professionalitat. Tot i la greu situació sanitària, el Ministeri de Funció Pública i les administracions autonòmiques i locals dels diferents territoris s’afanyen a convocar processos selectius d’afluència massiva, instigats pels sindicats institucionals CCOO, UGT i CSIF, que prefereixen eliminar el problema abans de protegir el dret dels treballadors més precaris de l’Administració.

Aquestes companyes tenen nom i cognoms, tenen una vida i una trajectòria professional que les avala en les seves reivindicacions. Aquestes companyes són María Jesús Casado, funcionària de carrera en GVA, treballa com administrativa, es troba en vaga de fam des del dia 6 d’abril. Irune Saiz, Treballadora social a l’Ajuntament de Bilbao, on treballa des de fa 13 anys, va començar la seua vaga de fam el 17 d’abril i Cor Alonso que porta treballant 14 anys al Govern Basc com a cuinera, va començar la seva vaga de fam el dia 10 d’abril.

Aquestes tres valentes dones, desprès de tants anys han demostrat amb escreix la seva capacitat i mèrit per estar en els llocs de treball que desenvolupen. Han denunciat, han arribat als tribunals; però tot i sentències favorables que vénen des d’Europa, el Govern es fa el sord i no fa res per estabilitzar al col·lectiu de professionals que es troben en abús de temporalitat en les administracions públiques.

Una vaga de fam pot semblar excessiu, però quan portes més de 10 anys treballant per a l’administració, quan veus que no se soluciona una situació precària, quan veus que el futur laboral està pendent d’un fil, la desesperació pot portar a mesures rotundes.

El fet que l’administració estiga feminitzada també té a veure amb la deixadesa per a la solució de el problema, és un fet que les professions més feminitzades són les que tenen pitjors condicions i més precàries. Avui per avui entre la temporalitat i les ofertes massives d’ocupació que ha decidit l’administració i alguns sindicats està deixant fora del mercat laboral a un gran nombre de dones que es troben a les portes de perdre el seu lloc de treball, moltes d’elles amb càrregues familiars. ¿Se segueix sense entendre una vaga de fam?

Des de la Intersindical Valenciana mostrem tot el nostre suport a aquestes companyes, lluitadores i valentes, i des de la nostra posició, com a sindicat de classe, seguirem en primera línia en la reivindicació d’estabilitat per a tot aquest col·lectiu en situació d’abús de temporalitat i demanant la Fixeza Ja .