Drets laborals

Intersindical Valenciana aposta per la jornada laboral de 4 dies o 32 hores

04 / 06 / 2021 | Intersindical

Las Naves primera entitat del sector públic interessada a participar en el projecte pilot de la Generalitat

Las Naves, primera entitat del sector públic interessada a participar en el projecte pilot de la Generalitat, a instàncies del representant d’Intersindical Valenciana.

Intersindical Valenciana va fer al setembre de 2020 cinc propostes de “racionalització del temps de treball” entre les quals es trobava la implantació d’una jornada setmanal de 4 dies o de 32 hores.

Ara, Las Naves -entitat del sector públic local dedicada a la innovació social i urbana- ha contactat amb la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per a manifestar el seu interès a sumar-se al projecte pilot per a la jornada de 4 dies/32 hores que està preparant la Secretaria Autonòmica d’Ocupació que ocupa Enric Nomdedéu.

La iniciativa sorgeix a instàncies del representant legal dels treballadors per Intersindical Valenciana en Las Naves, Javier Ibáñez, que va traslladar aquesta proposta en la taula de negociació després de resultar electe el mes de febrer passat, i ha sigut ben rebuda per la Secretaria Autonòmica d’Ocupació.

La proposta d’implantació d’una jornada setmanal de 4 dies o de 32 hores va ser una de les quals va defensar Rafael Reig en la seua intervenció en Corts Valencianes, com a representant d’Intersindical Valenciana, en la Comissió especial d’estudi sobre els usos de temps per a impulsar polítiques concretes de racionalització dels horaris. Com va explicar en la seua intervenció, “després de 130 anys d’immobilisme amb la jornada de huit hores, procedeix fer un canvi i aplicar una reducció de la jornada laboral”.

En eixa mateixa intervenció, Rafael Reig va enumerar algunes dels avantatges que suposaria aquesta mesura: redistribució del treball, increment de la protecció enfront dels problemes de salut (física i mental) vinculats al treball i millora substancial de la conciliació de la vida familiar i laboral.