Drets laborals

Intersindical Valenciana insta a participar en les mobilitzacions de la vaga d’empleats públics del 18 de juny

17 / 06 / 2021 | Intersindical

Aquest divendres, 18 de juny, està convocada una vaga de tot el personal públic, funcionari, estatutari i laboral, de l’administració central, autonòmica i local, així com al sector públic instrumental i institucional.

La vaga es convoca per reivindicar la fi de la temporalitat a les administracions públiques:

• La modificació de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP) per introduir sancions a les administracions que abusen de la temporalitat. Sancions que han de complir el doble requisit de ser suficientment dissuasòries per a les administracions i protectores del personal víctima de l’abús.
  • La consolidació de l’ocupació del personal públic que actualment es troba en situació d’abús de la temporalitat.
  • La retirada de la proposta del Ministre Miquel Iceta sobre la modificació de l’EBEP que penalitza el personal temporal i interí, els usuaris i usuàries del serveis públics i constitueix una amenaça per l’assoliment d’una administració pública de qualitat.
  • Per la defensa del serveis públics.

Paral·lelament a la jornada de vaga, també estan previstes una sèrie de mobilitzacions a les tres capitals del País Valencià que, tenen com a objectiu donar visibilitat pública al conflicte, en tant que és un problema que afecta a la societat en el seu conjunt:

Alacant:
  • Concentració de 11 a 13 hores, a la plaça de la Muntanyeta (Subdelegació del Govern).
  • Manifestació 19 hores, escala IES Jorge Juan (avinguda de l’Advocat Fausto Caruana).
Castelló:
  • Concentració de 11 a 12 hores, plaça Maria Agustina (Subdelegació del Govern).
València:
  • Concentració de 11 a 13 hores, plaça de Manises (Palau de la Generalitat).
  • Manifestació 19 hores, plaça de Sant Agustí.

L’abús de la temporalitat és un problema endèmic de les nostres administracions públiques, reconegut pel mateix Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que requereix de solucions extraordinàries i immediates. És per això, perquè el problema no només afecta al personal temporal i interí, sinó també al personal funcionari de carrera i fix i a les persones usuàries dels serveis públics, des del moment en que les plantilles precàries afecten al funcionament dels mateixos, que, com a Intersindical Valenciana. cridem a participar en les mobilitzacions convocades a l’efecte.