Drets laborals

STM-Intersindical Valenciana a la Ford exigeix càrrega de treball sense retallades

L’empresa amenaça la plantilla i vincula la continuïtat de la factoria a baixada de salaris, augment de jornada i reducció de vacances

20 / 01 / 2022 | Intersindical

STM-Intersindical ha impulsat reunions unitàries de tres dels quatre sindicats de la Ford a Almussafes amb el Conseller d’Economia Sostenible, i també amb Compromís, Esquerra Unida i ERPV. PSPV ha agendat la reunió per al mes de febrer. Les reunions es van sol·licitar conjuntament per STM-Intersindical, CCOO i CGT, amb l’objectiu d’explicar de primera mà tant al govern del Botànic com als partits quina és la situació real del sector de la automoció i de Ford en particular, per tal d’intentar desmuntar la intoxicació i falsedats que la patronal està abocant a l’opinió pública.

A més, els sindicats han demanat al govern valencià i les diverses forces polítiques que exisquen a Ford que complisca amb la seua responsabilitat envers la societat valenciana i molt especialment amb la seua plantilla. Treballadores i treballadors que, cal recordar, han convertit Almussafes en la planta de referència de la companyia a Europa i en una de les millors de tot el sector a nivell global.

Les peticions de retallades -baixada salarial, augment de jornada i reducció de vacances- que una vegada més la Direcció de Ford proposa a la Mesa negociadora són un autèntic insult. Després de sumar més d’una dècada de rebaixes de salarias i drets laborals, ja és hora que es reconega l’ingent esforç de la plantilla i el seu paper en l’èxit de la factoria. Per això, exigim a les forces polítiques que se situen del costat de la veritat i la raó, i que prenguen iniciatives que donen suport i protegisquen els drets de les treballadores i treballadors.

A més a més, és imprescindible que el govern valencià aposte de manera decidida per la millora de les infraestructures necessàries per facilitar les exportacions (recordem que el 20% d’elles són de vehicles Ford) i per assegurar que la planta de bateries es queda al País Valencià: són un element fonamental en el futur del sector automobilístic, que tant requereix adaptar-se a la sostenibilitat.

La plantilla de Ford va complir i compleix, sempre. Ara és la direcció de Ford, i les administracions públiques, les que han d’estar a l’alçada de la plantilla i la societat valenciana.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.