Mesa general de la Funció Pública

La Plataforma EBEP 36.3 convoca una manifestació en defensa de la participació i Llibertat Sindical en les Administracions Públiques

09 / 05 / 2022 | Intersindical

Intersindical Valenciana forma part d’aquesta plataforma, que va ser creada en 2019 a causa de l’expulsió de la Mesa General de Negociació I per una interpretació restrictiva de la norma

Sota el lema “La Llibertat Sindical és per a totes i per a tots”, la Plataforma EBEP 36.3, de la qual forma part Intersindical Valenciana, ha convocat una manifestació demà, dimarts 10 de maig, a les 12.00 hores, el recorregut de la qual s’iniciarà en el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública i finalit-zarà en el Congrés dels Diputats. El principal objectiu és aconseguir una representació sindical real i democràtica en la negociació col·lectiva de les Administracions Públiques de l’estat.

La Plataforma per a la reforma de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic EBEP 36.3, formada en 2019 per un centenar d’organitzacions sindicals, denuncia que les diferents Administracions Públi-ques restringeixen la presència de sindicats àmpliament representatius en l’àmbit públic, en una aplicació errònia i distorsionada de l’article 36.3 del EBEP, en relació a la constitució de les Meses Generals de Negociació.

Hem exposat reiteradament davant els diversos grups parlamentaris del Congrés dels Diputats que la forma com s’estan constituint les Meses de Negociació és antidemocràtica. S’obvien els vots que les treballadores i treballadors atorguen als sindicats que no són els “majoritaris” i d’implantació estatal, mentre que es reparteix la representativitat només a aquells sindicats que la tenen en al-tres àmbits de l’Administració.

Així, demà ens manifestarem per reclamar que es tinguen en compte els vots que el funcionariat ha dipositat en el Sindicat, perquè s’estan vulnerant de manera sistemàtica.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.